onsdag 24 juni 2015

Förlovade i 38 år idag!

fint_53b521602a6b2234c9707d37
Idag har jag och Tony varit förlovade i 38 år.

version-8bb901b18dc098766764ec980bcb5a5e     ring


Vi förlovade oss midsommarafton 1977, men vi bodde då redan ihop i Ronneby.

LostFile_JPG_2503776

Jag började på AMU-Center i Ronneby den 1:e november 1976 och jag träffade Tony första dagen jag var i Ronneby, men jag hade definitivt bestämt mig för att inte falla för en kille igen. Min tidigare "fästman" Ingvar körde ner mig till Ronneby på söndagen den 31 oktober 1976. Jag  skulle ju börja min kontorsutbildning på AMU på måndagen den 1 november och under tiden som jag gick min utbildning i Ronneby så skulle jag bo i "barackerna" vid AMU-Center. Min tidigare kille Ingvar och jag hade bestämt oss för att gå skilda vägar, men vi var väldigt goda vänner. På måndagen började jag på kontorsutbildningen och sen satt jag mest i mitt rum i "baracken", då kom det 2 tjejer som jag skulle bo tillsammans med. Den ena av tjejerna var tillsammans med en kille som hette Kjell och han hade en kompis som han ville att jag skulle träffa, den här kompisen var Tony. Jag var inte särskilt intresserad till att börja med, men tydligen hade Tony siktat in sig på att han skulle få ihop det med mej. Ja, vi träffades i alla fall min första dag i Ronneby, men sen var det inte mer med det, men helt plötsligt en dag så flyttade han också upp till de där barackerna. Han gick också på en utbildning vid AMU-Center. Det tog sen några månader innan vi "blev ihop", och i mars 1977 flyttade vi till en liten lägenhet i ett gammalt hus på Gamla Kallingevägen i Ronneby, ja och sen blev det sommar och förlovning vid midsommar. heart_animationhjärta-i-träd

Kramfjaril2

il_fullxfull_82078823

Nilla nu_kuickshow5e503434d

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar