fredag 19 juni 2015

Midsommarafton 2015!

God morgon denna mulna och regniga midsommarafton 2015.

Tony och jag skall fira midsommar här i Ebbalycke tillsammans med Anette, Christer och Alva. Det är inget väder till att sitta ute tyvärr. Vi hade tänkt att vi kunde sitta på altanen, men jag tror att det blir till att sitta inne i stället. Det är bara 13 grader och jag har haft sån extrem värk hela natten och har de fortfarande så det är nog bäst att jag inte sitter ute å blir kall. Jag skall i alla fall försöka njuta av denna midsommarafton trots värken. Tony och jag skall äta lite frukost nu, sen får han fixa lite här innan "gästerna" kommer. Jag kommer tyvärr att bli tvungen att inta sängläge när jag ätit min frukost.
 


Visa vid midsommartid


Du lindar av olvon en midsommarkrans
och hänger den om ditt hår.
Du skrattar åt mångubbens benvita glans,
som högt över tallen står.
I natt skall du dansa vid Svartrama tjärn i långdans,
i språngdans på glödande järn.
I natt är du bjuden av dimman till dans,
där Ull-Stina, Kull-Lina går.

Nu tager du månen från Blåsbergets kam
att ge dig en glorias sken.
Och ynglen som avlas i gölarnas slam
blir fålar på flygande ben.
Nu far du till Mosslinda, Mosslunda mor,
där Ull-Stina, Gull-Fina bor.
I natt skall du somna vid Svartrama damm,
där natten och mossan är len.
- Rune Lindström -


Önskar Er alla en
magisk, kärleksfull och glädjerik midsommar



Kram












Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar