onsdag 17 juni 2015

2 dagar till Midsommar!

Ja, nu börjar det närma sig Midsommar. Igår eftermiddag var jag inne på Vårdcentralen, där jag tog mitt PK-prov, sköterskan skulle ringa mig om det var några större förändringar med min ordination, men jag har inget hört så jag förväntar mig att provet visade ett bra resultat. Efter provtagningen så blev det en titt på Norrebodens second-hand butik, där hittade jag bl.a ett litet tält med Bamse-motiv och ett par skor till barnbarnet Alva. Vi tog också en runda till Bromölla, där tittade vi in på "Korsets Kraft". Jag hittade lite örhängen, en ring och ett halsband till mig, Tony köpte lite grejer till en dator. Vi åt sen middag på "Filles gatukök" innan vi begav oss vidare till Netto, där handlade vi lite matvaror till Midsommar och jag hittade 3 par BH, som jag har provat, dom var jättesköna, så jag skall inhandla några till eftersom dom var så billiga, 30,-/st. Lite handlat blev det på Maxi också innan vi begav oss hemåt. Vi hade fått "Gåvokuponger" på 2 kg färskpotatis eller nypärer som jag säger, så dom hämtade vi också. Vi behöver handla lite mer mat till Midsommar, men tänker vänta med det till i morgon. Jag hoppas att Tony kan sluta lite tidigare imorgon, så hinner vi handla lite på eftermiddagen. Tyvärr så verkar det inte bli så fint väder på Midsommar, så ikväll skall vi försöka hinna med att städa altanen, kan vara bra att sitta där i fall det blir regn.
Nu skall jag i alla fall strax äta min frukost, äggen är precis färdigkokta och kaffet är snart också klart. Efter frukosten så har jag bl.a lite tvätt och städning som jag behöver ta hand om.








Kram
Nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar