torsdag 11 juni 2015

Solskensdagar!

God morgon!

Solsken och blå himmel här idag också, så härligt!

Lite om min vecka fram tills idag:

I måndags kväll så åkte Tony och jag iväg till Bromölla när han kom hem från jobbet, det blev en titt i Second Hand butiken: Korsets kraft. Jag hittade några fina bordstabletter som fick följa med hem, efter det blev det en del handlat på Netto i Bromölla, vi handlade mest matvaror men hittade också fina duschdraperier. Vi behöver 2 st till vår dusch så att det täcker hela, men dessa var jättebilliga och tjusiga är dom också, så jag skall faktiskt köpa 2 st till. De fanns i många fina färger, men jag valde de cerise.

 
I tisdags blev det så en tur in till stan för att kolla på Norrebodens Second Hand, där hittade jag ett par böcker som jag eventuellt skall sälja på Tradera. 

Igår fixade jag och donade här hemma, jag satte bl.a igång med städning av vårt vardagsrum/sovrum. Fick ju passa på när jag orkade med städningen. Det tog nästan hela dagen med städ och tvätt, men på eftermiddagen kom jag i alla fall ut lite i solen, när Tony kom hem så donade vi och grejade ute på tomten. Flyttade bland annat släpet och Tonys blå bil så att dom inte står mitt på gårdsplanen. Tony klippte också gräset och sen grillade vi korv som vi åt ute.
Idag är jag ganska öm i kroppen och benet är svullet, men jag skall strax sätta igång å fixa lite mer här idag, sen i eftermiddag skall jag försöka komma ut å sola lite också.
Vill också tillägga att Tony ringde till UMAS i Malmö för att kolla vad som händer angående min jättesvullnad bak i ryggen, men den läkare som jag varit hos tidigare var tydligen utomlands och den läkare som nu har hand om min sjukdom var ledig. På måndag skall dom höra av sig så nu hoppas jag att det händer något. Jag kan ju inte ha det så här med denna svullnad som hela tiden ökar, och jag är ju rädd för vad som kan hända om kärlen till slut spricker, eftersom jag medicinerar med Waran skulle det kunna få förödande konsekvenser. Håller tummarna för att dom vet vad som går att göra åt det här, men det verkar väldigt komplicerat efter vad sköterskan sade.


 Nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar