tisdag 18 augusti 2009

Tisdag kväll!

Hello Friendss
Ja, idag fick jag min pension och jag började dagen med att betala räkningar.

Jag har också BloggPhoto_4022_18136 ringt till Vårdcentralen idag, i morgon blir det BloggPhoto_4022_174339 läkarbesök för min del, jag har fortfarande inte fått något svar angående de krämpor som jag sökte för i juni, jag har bara fått reda på att det fanns “oklara förändringar” och jag vill ju gärna veta vad de här förändringarna är för något, särskilt nu när det har tillstött en del märkliga saker.

I övrigt har gubben och jag varit iväg och handlat lite idag. Vår varmvattenberedare har läckt ett tag nu så gubben har köpt packningar och bytt dessa sedan vi kom hem. Det är så skönt att han kan fixa sådant här, min handyman2 “Handyman”, då blir 
i alla fall inte det några stora kostnader. En hel sats packningar på Biltema kostade 29,90, vi köpte varsin glass där också, glassarna kostade mer än reservdelarna till varmvattenberedaren.

Idag har min gudmor gamla faster Ellen namnsdag, hon är 93 år och bor numera på ett äldreboende i Olofström. Hon är en av min fars två systrar som finns kvar i livet. Totalt var syskonskaran på 12 barn. Det är ju också Lena som har namnsdag idag, det är faktiskt så att Ellens dotter, alltså min kusin heter Lena, nu tror jag inte att hon läser min blogg men jag skickar i alla fall ett stort GRATTIS via bloggen! 

Tuesday, gul ros, fjäril  hjrta_blommor_sidobild cmmohyon(5) Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar