torsdag 27 augusti 2009

Ideellt arbete eller?

ros029fin 

Hejsan kära vänner!

Idag har jag fixat här hemma, plockat undan en del och sorterat papper. Gubben har kört dottern till tandläkaren så att hon har kunnat dra ut sin äckliga visdomstand som har gjort att hon har haft smärtor i långa tider. Nu är det gjort och hon mår bra igen.

989369nkhwxrd6yq

Gubben har också varit i kontakt med Arbetsförmedlingen, det blir en ytterligare en månads arbetspraktik på Torsö Hamn, gubben har nämligen varit där på arbetsmarknadspraktik
i 3 månader tidigare i sommar. Lite dåligt tycker jag naturligtvis det är att han arbetar där med samma A-Kassa som när han är hemma, jag skulle vilja kalla det ideellt arbete, och jag tycker att det är lite dåligt att kalla det arbetsmarknadspraktik, eftersom det är ett yrke och hantverk som gubben min har jobbat med i ca 20 år innan han blev arbetslös, men så är det ju nu på arbetsmarknaden. Jag skall kanske ändå vara glad för att jag får ha gubben hemma och arbeta i den här kommunen eftersom Regeringen och AF vill att de arbetssökande skall söka jobb inom hela landet och det hade varit svårt för mig och gubben, vi har ett hus här i Blekinge och jag är handikappad, hur skulle det ha gått för mig om han fick jobb på annan ort, visserligen vet jag att man skall kunna få hjälp med diverse sysslor av kommunen, men jag tror ju inte att det blir så lätt när jag inte än har fått hjälp från Landstinget med den sjukvårdande behandling som jag är berättigad till enligt remiss. Det är väldigt svårt att ha en ovanlig diagnos och få rätt vård, man får strida om varje sak! Om Ni vill veta mer om min och andra ovanliga diagnoser så gå gärna in på
Socialstyrelsens sida: 
http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/Klippel-Trenaunays+syndrom.htmypWbFEHrSmNtYpXOXAryknwhUIFssvqsBhbcBNqbrikvMQb(4)

wilson9_large_golden%20roseNilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar