måndag 10 augusti 2009

Boccia och fotboll!

Hej igen vänner!

bild3 Ja, så är det då måndag igen och dags för att posta  Tradera-vinsterna, jag skall snart sätta igång med att packa vinsterna, skulle gjort det i helgen med det hanns inte med.

Igår hade vi middag här tillsammans med dottern, svärsonen och sonen, efter det tittade vi på en av Wallanderfilmerna, det blev den som heter “Skulden” och den var ju bra.

Mjällby AIF mjallbyaif vann sin match igår. Nu har Mjällby vunnit 10 matcher i rad, det är verkligen stort, dom leder Superettan och det skiljer 11 poäng mellan dom och tvåan. Förr i tiden när min far levde så var han och jag  tittade på i stort sett varje hemmamatch, vi körde även iväg på någon bortamatch. Efter hans bortgång blev det inte riktigt detsamma för mig att åka iväg och kolla fotboll, gubben var inte så intresserad och barnen var lite för små för att vara intresserade av fotboll. Nu är det så kul att sonen som är 23 år har ett jättestort intresse av fotboll, han åker ner till Strandvallen och tittar på många matcher, det har bara liksom inte blivit av att jag följt med även om han har frågat mig. Han brukar följa matcherna via ståplatsläktaren och jag är lite rädd för att jag inte kan klara av att stå där på grund av min dåliga balans, det är också lite väl lång tid för mig att stå upp. Efter att ha följt matcherna på radion varje gång så känner jag verkligen en längtan efter att se matcherna på plats. Eventuellt så kommer jag att åka med honom om vi tar sittplats i stället.

argxxcNu måste jag gnälla lite också. För 3 veckor sedan var vi i Falkenberg och spelade Boccia, då fick vi reda på att det i helgen som gick skulle anordnas SM-Boccia i Varberg. Då blev jag y1pgQPTNeXYaH9LAZfOVx5cmA60JMGPKyQNhUanv8UXH5B5hZdLLgFtjAeDFZmRPaj0raBwX6qOGUA sur eftersom vi inte hade fått reda på något om detta. Varberg har skickat en inbjudan till vårt förbund som är Blekinge Handikappidrottsförbund som har en idrottskonsulent anställd, hon skall då se till att föreningarna får inbjudningarna, hon skall också ha koll på vilka som är kvalificerade för att deltaga, nu är det så att bl.a. jag kunde tänkt mig att spela, det är ju jättebra när tävlingarna ligger inom bekvämt reseavstånd. Tyvärr så var det för sent för anmälan när vi fick reda på detta. Nu har vi tagit kontakt med Idrottskonsulenten, vi har 11676undrat varför vi inte fått reda på något om den här tävlingen, då skriver hon att hon trodde att Varberg hade skickat inbjudan direkt till föreningarna, längre ner i brevet skriver hon att det är p.g.a tidsbrist som hon inte skickat inbjudan till oss i föreningarna. 
Det är 36_19_5  beklämmande att det inte görs mer för Boccian här i Blekinge, det är faktiskt den enda idrotten inom Handikappidrotten som i stort sett alla kan spela, oavsett handikapp.
dialogruta_10 kaffekopp 

monday

36_1_39

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar