fredag 7 augusti 2009

Solig fredag!

creamRseButflyGM Här kommer en hälsning till Er alla!’

Önskar Er en skön fredag, soligt i nästan hela landet enligt väderprognosen!

54animation50zb7_36290354

I natt har jag sovit dåligt igen, det är min dåliga mage och min värk som har hållit mig vaken. Egentligen skulle jag behövt sätta igång med städning m.m, har en hel del som skall göras här hemma men orkar inte sätta igång med något nu. Jag har tagit mina värktabletter och skall försöka sova ett par timmar till.

butterfly-2-2

Här vill jag återge en fin dikt av Jonas Gardell!

Det finns dom ...

Det finns dom som gjort dig illa
Det finns dom som inget vet,
det finns dom som gjort en grej av
att skrika ut din hemlighet.
Det finns dom som stal din stolthet.
Det finns dom som tog ditt mod.
Och dom som ingenting förstod.

Dig som ingen känner,
dig som ingen ser.
Du som saknar vänner
och knappt kan andas mer.
Hör på mig min kära,
hur ska jag få dig att förstå:
Du måste resa dig och gå!

Men det finns nåd för nya världar
mycket större än den här.
nya skapelser och tider,
nåd för allt som blir och är.
Och alla deras lögner
betyder ingenting.
Tro mig när jag säger:
Skammen var aldrig din.
- Jonas Gardell -

jesus(1)
Kramizz Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar