lördag 15 augusti 2009

Loppis idag igen!

mohk God morgon kära vänner!

Ja, idag blir det en liten loppisrunda för mig och gubben, sen skall jag hem och tvätta en del. Igår var sonen och jag i Karlshamn och handlade lite. Vi var inne på Återbruksboden, där hittade jag en jättefin väska/kasse från Don Donna för 20,-, den skall jag själv behålla men sen hittade jag en annan väska och en oanvänd 70-tals duk från
från Finlayson som jag skall lägga ut på
Tradera. Det blev också en liten snabbis in på Kupan, jag hittade några fina böcker, dom sålde ut alla böcker för 5,-/styck. Efter det här så behövde vi handla lite mat också och då blev det en runda ut till City Gross. När vi var klara i Karlshamn körde vi till Olofström och hämtade dottern, hon hade jobbat sin sista dag på sitt sommarjobb där uppe. Hon har varit anställd i Hemtjänsten i Olofström under 3 månader, nu väntar arbetslöshet fram tills skolan börjar, hon skall börja studera på Valjevikens Folkhögskola i Sölvesborg.

kyiqaulr

Nu skall jag ta en kopp kaffe och en macka innan vi ger oss iväg på Loppis-runda.

pvzxfztt(1)

Gör en människa glad varje dag 
– om det så är bara dig själv.Gustaf19
- Pekka Langer-

 

khgpydip

glitterfy034831T753D34 Minnie_Mouse_29

Nilla

1 kommentar:

  1. Hej min vän.....
    Kikar in för att se hur du har det. Ser att du som jag gillar loppis, jag hade själv bakluckeloppis på vår Yravecka i sommar, och fick in 600:- på småprylar. Nu när vi ska på Veteranmarknad i september(till Hälsingland, där jag bodde förut) ska jag ha loppis där, jag tycker det är så kul.....
    På onsdag ska vi åka till Fagersta och hälsa på goda vänner och på lördag åker vi till Stockholm (Farsta) för att hälsa på min pappa och hans sambo, de bor nu på Farsta sjukhem så vi åker tur och retur från Fagersta på lördag...
    Ha det gott min vän Kram // Hjördis
    Ps. Din blogg är så fin......

    SvaraRadera