måndag 7 september 2009

Allsvenskan nästa för Mjällby

Tvätten

Ja, jag skriver faktiskt good morning eftersom jag nyss är uppstigen för andra gången idag, jag var uppe redan vid sju-tiden  0021_32504247 i morse men då blev det inget bloggat, jag tog några bloggOrPage_98856814E-02_172621 smärtstillande och gick till sängs igen efter ett tag. Nu har värken försvunnit så nu är jag “fit for fight” igen. Har sovfot sovit några timmar och mår ganska hyfsat just nu.

8cffd2b3db258a23

I helgen blev det inte så mycket bloggat, jag bloggade ju visserligen lite i lördags förmiddag, sen for gubben och jag iväg en runda till Karlshamn för att handla lite. När vi kom hem så skulle vi städa undan lite för att vara lediga på kvällen eftersom det var leendeboll-anilib_10646856 fotbollskväll, men när vi kom hem och skulle stiga ur bilen så kom 2 personer som vi har umgåtts en del med för några år sen. I stället blev det kaffe och en pratstund, sedan ringde sonen och påminde mig om att MAIF_logo_f Mjällby AIF:s match i Superettan gick direkt på tv_18778132 TV4 och den var jag ju tvungen att se. Det var ju direktsändning från Strandvallen i Hällevik, jag vet inte om gästerna tyckte att jag var otrevlig men jag gick faktiskt och satte mig vid TV:n. Frun i sällskapet körde hem efter en stund och mannen stannade kvar för att ta några öl ihop med gubben. Senare på kvällen kom dottern och svärsonen och hälsade på också.

cheerleader3 Mjällby vann sin match och nu behöver dom nog ha en seger till tror jag innan dom kan känna sig helt säkra för Allsvenskan. Dom har varit helt fantastiska i år, och det skall bli så roligt att se Allsvensk fotboll nästa år, ja se jag tror att dom klarar det här.

Danska_flaggan c4b82513c0333a8d Efter denna match blev det ännu mer fotboll2_1185722858_358254_thumb Långben som fotbollsspelare fotboll, Danmark mot Portugal och Sverige mot Ungern, det gick ju bra det också, jag tror att Danmark vinner gruppen och förhoppningsvis tar Sverige andraplatsen, men det är jag lite mer tveksam till.

8cffd2b3db258a23 

Igår blev det i alla fall fixat och donat här hemma, på eftermiddagen körde gubben och jag en runda till Mjällby för att handla lite, jag behövde köpa kattmat och tvättmedel m.m. Ett par maskiner tvätt körde jag också igår och idag fortsätter jag tvätta lite grann. På kvällen picture fotade gubben en hel del saker som jag har lagt ut på Tradera, ikväll blir det nog så att jag skall lägga ut fler auktioner.

Nu skall jag ta en cutecolorsfee1_38091336 macka och en kopp kaffe sen blir det till att sätta igång med tvätt och städning.

have_a_nice_day

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar