lördag 31 januari 2009

Volvo i Olofström

Idag sa dottern att min storasyster hade varit i tidningen Sydöstran. Min syster jobbar i en Second-Hand affär som heter Nyckelpigan och den här affären ligger i Olofström. Det här lilla brukssamhället i västra Blekinge ligger verkligen i lågkonjunktur just nu. Många familjer i Olofström har haft någon i familjen anställd på Volvo och där har man varslat en massa anställda. Nu är man ju rädd för att den här byn blir som en öde Western-stad och för dom som vill flytta därifrån och eventuellt sälja hus blir det inte lätt.

Annat var det förr, som man säger. Det var alltid säkert om man hade fått jobb på Volvo. Nu är väl inget säkert längre!!

På tal om det så vill jag visa en bild på min systers man när han på den gamla goda tiden tog Olof Palme i handen när han besökte Volvo i Olofström. Han som står längst till höger på bilen är Göran Johnsson, f.d metallordförande. sven & palme
Nu hoppas jag snart att det vänder och att Mona Sahlin som är upplärd av Olof Palme verkligen gör sitt till för att det blir en bättre regering vid nästa val.

Hoppas i alla fall att ni alla som känner mig har framtidstro och ser positivt mot nya bättre tider.

Kram och God Natt Mina vänner!

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar