tisdag 20 januari 2009

Idrottsgalan!

beehappy01

Såg Ni Idrottsgalan igår kväll, det gjorde jag i alla fall. Vi har så många duktiga idrottsmän- och kvinnor här i landet. Det är värdiga vinnare allihop, även om jag egentligen röstade på Anders Ohlsson till Jerringpriset, men han kom ju trea i alla fall, och det är STORT!

Under en helg i maj månad 2008 så var, jag, gubben, sonen, dottern och svärsonen inlånade till Olofströms HIF för att hjälpa dem vid deras SM-simning för funktionshindrade. Gubben och svärsonen skötte sekretariatet, sonen ställde upp som starter och dottern och jag tog emot folk i foajén, skrev ut startlistor, sålde T-shirts m.m.

1484652416_5e75a1a75e_t  1484652416_5e75a1a75e_t
[5145]555170

 

 

 

bi

Under detta SM deltog Anders och han tog 2 nya svenska rekord varav det ena också räknades som ett världsrekord. Han är så otroligt duktig och gjorde så fantastiska resultat under Paralympics, likaså tävlande under denna SM-helg i maj 2008 var Christoffer Lindhe som igår fick Sportspegeln-priset. En stor bedrift av Christoffer att komma tillbaka på det sätt som han gjort efter olyckan han var med om för bara ett par år sedan.

Naturligtvis eftersom jag är fotbollstokig blev jag jätteglad också över att 45xNanne Bergstrand, Kalmar FF fick priset “Årets ledare”. Han är verkligen en av mina stora favoriter.

Men som sagt tidigare alla pristagare är verkligen värdiga vinnare!

Grattis allihop!23_33_6

rosa

Kram

Nilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar