tisdag 13 januari 2009

Dikter i mitt hjärta

gallery_818 
Idag har gubben fixat bilen och ikväll var gubben, jag och sonen inne en runda i Sölvesborg. Vi har postat Tradera-vinster, en lite rolig grej var det faktiskt med dessa försändelser. Världen är liten som man brukar säga. När tjejen på Posten skulle stämpla kuverten så såg hon sin systerdotters namn på ett av breven, och då har alltså hennes systerdotter som bor i Jämtland handlat av oss på Tradera, det tyckte jag faktiskt var kul.

Vi var också en runda in i Second-Hand butiken och där hittade jag lite roliga saker. Jag hittade en bok av Jonas Gardell, boken är i toppskick, verkar inte vara läst. Hade först tänkt att lägga ut den på Tradera, men jag funderar på att behålla den själv, hittade också en bok som heter “Dikter i mitt hjärta – Lasse Berghagen väljer ur den svenska lyriken”, massor med fina dikter var det i den boken, sen blev det en del andra fynd också.

989369nkhwxrd6yq

Dagens dikt!

Ord

Ett ord som en människa fäster sig vid
kan verka i oberäknelig tid.

Det kan framkalla  glädje till livets slut,
det kan uppväcka obehag livet ut.

Ja, det påverkar livet på jorden.
Så slarva inte med orden!
- Alf Henrikson -
989369nkhwxrd6yq

Dagens citat!

En vän är en människa i vars närvaro man törs vara sig själv.
- Crane -
989369nkhwxrd6yq 
Jag gillar ju Nalle Puh så här kommer ett av hans citat också!

“Kära Nalle”! sa Christoffer Robin! Vad jag tycker om Dig”
”Det gör jag med! sa Puh

NightPooh

 

Kram

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar