söndag 11 januari 2009

Söndag kväll igen!

1_13705771 Tänk vad tiden rusar iväg och vi med den, idag har gubben och jag inte gjort mycket vettigt. Hela helgen har blivit lite konstig p.g.a vissa orsaker. I fredags skulle sonen och ett par tjejkompisar till Malmö och festa med en annan tjejkompis. Dom har allihop varit ledare vid Handikappsimningen i Olofström under hösten och tjejen i Malmö skulle nu resa iväg en tid med de “Rosa bussarna” och innan dess skulle hon ha en avskedsfest i Malmö. Gubben hämtade sonen och de andra 2 tjejkompisarna i Malmö natten mellan fredag och lördag, dom var hemma ungefär kl. 05.00 lördag morgon. Gubben hade sån otur på nervägen till Malmö,  avgassystemet på vår bil pajade helt, men han skulle ju hämta ungdomarna och det gick ju att köra  an3_15880908ändå, men fy vad det lät om bilen när dom körde in här på gården!

Nu har vi i 2 dagar försökt ordna ett avgassystem till vår gamla Volvo 740 men utan resultat, så nu får jag väl lägga ut en efterlysning här på bloggen.

EFTERLYSNING!
Vi söker alltså ett avgassystem till en Volvo 740, årsmodell 1988. Billigt skall det ju naturligtvis va´.

Skämt åsido, vi har några kompisar till som vi skall ringa och skulle vi inte få napp där så blir det nog en runda till bilskroten i morgon. Jag tror ju ändå det är billigare att köra en gammal bil, renovera den när det behövs och framför allt så tycker jag att det sämsta att lägga en massa pengar på är att köpa en ny bil som när den går sönder måste lämnas på verkstad. Jag tycker inte det är viktigt att ha en “fin bil”. Det viktigaste för mig är att man kan ta sig från punkt A. till punkt B och vi som bor här ute på landet är ju beroende av bilen eftersom det inte finns allmänna kommunikationer, affär eller annan service här.  Sen är det ju tur att Gubben är händig och kan laga det mesta själv!

Det här får bli mitt lilla inlägg för ikväll och förhoppningsvis återkommer jag i morgon med goda nyheter!disaaanitext8_1185668979_977839
Kram

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar