söndag 11 januari 2009

Stjärnorna på slottet!

3646195671 
I går kväll såg jag ett av mina favoritprogram, “Stjärnorna på slottet” och det var ju Jonas Gardells dag. Kan ju säga att jag har inte varit särskilt förtjust i honom innan, men nu efter de här programmen, och inte minst efter gårdagens program har jag ändrat uppfattning om Jonas Gardell. Han var suverän i  gårdagens avsnitt, vilken fin människa han är. Jag var så rörd när han berättade om sig och om sin religion, sin demenssjuka  mamma, barndomen med mobbning, våldtäkten, och sin stora kärlek till Marc. Nu gillar jag Jonas Gardell och respekterar hans sätt att leva.
385gardell
Han citerade också ett inslag från filmen: “Livet är en schlager”, skriven av honom själv. Där finns en scen där transvestiten tröstar den CP-skadade mannen och där frågan ställs; - om du skulle välja att leva om ditt liv – vem skulle du du vilja leva det som? Svaret blir " Som mig själv, annars vore jag inte jag...".

Det fick mig att tänka till! Det är ju så rätt! Visst har jag många gånger varit, arg, förbannad och ledsen över mitt handikapp, min sjukdom, över mitt konstiga och deformerade ben, men det här är ju jag!
12345

Så till alla Er därute: Sträck på dig och var stolt för att Du är Du, för vem skulle Du annars vara. Fokusera vad Du är bra på!Dagens citat:AddEmoticons10937

Det är tur att man blev som man blev, när man inte blev som man skulle.

Var Dig själv, det finns redan så många andra. 

Kram

Nilla
blogg_122949_thumb1_25889015

2 kommentarer:

  1. Hej Nilla! Sorry att jag inte varit inne hos dig på ett tag, Ni som inte finns med på min vännersida blir lätt bortglömda. Men jag får skärpa mig. Allt är som vanligt här på det nya året. Haft snö 4 timmar för en vecka sen, det är allt. Nu väntar jag på vår och sommar o varma bad. Ha det riktigt gott vännen Kramar.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig också en fin vecka. Boken som jag citerade ur heter
    "Vänner" "En bok om vänskap" och är utgiven av bokförlaget Kärnan.
    Här har varit lungt i helgen, ja det är det ju för det mesta, men det blir ju speciellt lungt nu ett tag framöver pga makens knäoperation, men det går framåt med träning och återhämtning...
    Kram // Hjördis

    SvaraRadera