torsdag 7 mars 2019

Nu är han borta...


Ja, nu verkar det som att denna fejkprofil är borttagen från Facebook. Jag råkade ut för en konstig grej igår kväll när jag fick upp "personer som du kanske känner" på Facebook, ni vet dom där namnen som står ute i högerkanten, det är där man brukar få upp namn på personer som man ofta har många gemensamma vänner med. Igår fick jag upp ett namn där som jag inte kände igen, men vi hade 11 gemensamma vänner, det som jag reagerade på var att personen var väldigt lik en person som jag är vän med och som jag har varit vän med i många år. Jag var inte riktigt hundra på om det var samma person på bilden så jag skickade bilden till "min gamla vän" och mycket riktigt, det var han på bilden som fejkprofilen använde, så med andra ord hade denna fejkprofil stulit en bild av "min gamla vän". Jag kollade sedan upp den här fejkprofilen, det var inte bara profilbilden som var falsk utan även hela identiteten med namn och personuppgifter var falska. Det fanns alltså ingen sådan här person här i Sverige. För en stund sedan skulle jag kolla på fejkprofilens sida igen men då verkar den var nedstängd, frågan är väl bara om samma person öppnar upp en ny sida med andra personuppgifter. Man kan ju verkligen undra VEM som egentligen dolde sig bakom den fejkade profilen, men "min gamla vän" var i alla fall glad för att jag hade uppmärksammat att någon annan hade honom och hans foto som profilbild. Det känns som att jag har gjort en god gärning när jag uppmärksammade min vän på detta. Han skrev också idag och tackade mig för att jag finns 😊


Önskar alla läsare en jättefin kväll!💖

Ta väl hand om Er och varandra! 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar