söndag 3 mars 2019

Det har hänt en hel del...

Ja, här har det hänt en hel del de senaste dagarna...

I fredags var jag hos en läkare på Öronmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag har ju hört dåligt under en lång tid och jag har trott att det har varit vätska bakom trumhinnan. Läkaren konstaterade att det fanns vätska där och därefter diskuterade vi om att sätta in rör och det gjordes också. Jag märkte en stor förbättring direkt när hon hade satt in första röret. Det känns så skönt att kunna höra bättre igen. Efter att jag var klar på sjukhuset skjutsade Tony hem mig och han körde iväg för att jobba igen. Jag fixade lite smågrejer här hemma men blev så himla trött så jag lade mig för att vila lite grann och somnade direkt men väcktes efter en stund av att telefonen ringde. Det var en journalist från Kvällsposten som ringde, han hade sett att jag bloggade om mina sällsynta sjukdomar (diagnoser) och han undrade om jag ville berätta lite om mig och dessa sjukdomar. Vi pratade ganska länge och igår kväll fanns artikeln på Kvällspostens och Expressens sida på nätet så idag finns artiklarna att läsa i "papperstidningarna". När Tony kom hem från jobbet i fredags tog han in posten och där fanns nästa "överraskning". Det var kallelsen från Aarhus Universitetssjukhus i Danmark. Jag skall läggas in den 25 mars och sedan skall operationen (ballongvidgningen) göras den 26 mars. I morgon skall Tony ringa till Thorax på Blekingesjukhuset i Karlshamn så att vi kan få  besked om hur vi skall göra med resor och övernattning för Tony.
Igår hade vi besök av min syster Britt-Marie och hennes man Sven. Dom bjöd oss på god middag, stekt fläsk med potatis och löksås.
Idag är jag otroligt trött, har huvudvärk och är illamående så det är tur att vi inte har något särskilt planerat för den här dagen. Jag skall lägga mig och vila lite nu, sedan får jag hoppas att jag kommer att må bättre längre fram under dagen. Ikväll blir det lite TV-tittande eftersom det är veckofinal av Farmen. Det är ju verkligen spännande nu så här nära slutveckan och min favorit (Tobias) är ju klar för finalen. 

Nu vill jag önska alla läsare en jättefin söndag!

Ta väl hand om Er och varandra! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar