fredag 23 november 2018

7 år idag!

Blomsterlandet- 45627136_10155675184002413_3565749189931433984_oGod kväll kära läsare! 851566_272699409570991_1530898346_nf[3]

Idag har jag varit yr och trött men jag vet ju vad det beror på. Igår var jag på Lungmottagningen på Blekingesjukhuset och dom mätte min syresättning när jag hade syrgasen inkopplad. Saturationen (syresättningen) var då 98 och det var ju jättebra så jag ville testa att sova utan syrgas i natt. Jag trodde inte den skulle gå ner så lågt som den gjorde men när jag mätte i morse så låg den bara på 85 så med andra ord alldeles för lågt eftersom den inte skall ligga under 90. Jag tror att tröttheten och yrseln berodde på den låga saturationen. Jag känner mig fortfarande väldigt trött men har i alla fall fixat lite grejer här idag.

Anette och Alva var inom här i eftermiddags och lämnade grejer som vi hade beställt ur Alva´s jultidningsförsäljning.

201704091335233834_sbig3vvvv[4][5][4]

Idag är det 7 år sedan jag opererade lungorna på Karolinska sjukhuset i Stockholm. Operationen tog ca 8 timmar och det var tänkt att jag skulle vaknat samma dag eller dagen efter operationen men det tog ca 3 veckor innan jag vaknade. Det var ca 3 veckor senare som läkarna kunde koppla bort de "livsuppehållande" maskinerna och jag kunde till viss del andas "för egen maskin". När jag tänker tillbaka så var det så att jag hade börjat följa “Bonde söker fru” på TV. Jag hade missat några avsnitt i veckorna innan operationen men tänkte att det kunde vara bra att ha något som jag kunde se dagarna efter operationen, men det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig. Jag orkade inte titta på TV förrän långt in i januari året därpå.
Önskar alla läsare en jättefin kväll!117486b6d555cab9025e6bf3f6018a80[3]x80e296d7ddda3d4af1





glitterfy9150856T342D36_thumb[2]

23 kommentarer:

  1. 23 november 2011 är nog den värsta dagen i mitt liv.....

    SvaraRadera
  2. Vad du har varit med om mycket, och ändå så positiv

    SvaraRadera
  3. Så skönt att siffrorna var så bra igår, men såklart synd att det inte klarade sig över natten. Hoppas att du snart känner dig lite piggare igen.

    SvaraRadera
  4. Det är inspirerande att sen din motivation även om det är är tungt. Men som man säger, hoppet är det sista som lämnar oss. Kriga på och hoppas att det blir bättre för varje dag.

    SvaraRadera
  5. Stackaren, så mycket som du har varit med om men din kämparglöd är helt otrolig. Du är så himla positiv trots alla motgångar. Det ska du ha respekt för. Ta hand om dig ��

    SvaraRadera
  6. Oj.. tre veckor!?! :O Galet jU!

    SvaraRadera
  7. Oj tre veckor! Fy hoppas att du slipper det igen :o Men vad skönt att det såg bra ut nu! Hoppas du slipper nå elände på ett långt tag nu!! Så positiv och inspirerande du är <3

    SvaraRadera
  8. Fy sjutton, tre veckor är otroligt länge? Vad rädd dina anhöriga måste varit. Kramar fina du, du är grym! <3
    Johanna, nouw.com/johannasoderberg

    SvaraRadera
  9. Usch kan tänka mig att dessa tre långa veckorna var väldigt jobbiga för dina anhöriga.Att inte veta om du skulle vakna upp eller inte måste ha varit en mörddröm.Jag är så imponerad av dig som är så positivt av dig tross allt du har varit med om och är med om en idag.Du är verkligen en inspirerande kvinna i mina ögon.❤

    SvaraRadera
  10. Så roligt att din dotter och barnbarn kom förbi och lämnade grejer från jultidningarna

    SvaraRadera
  11. oj, 3 veckor.. fan va hemskt de måste ha varit för dig och alla dina nära o kära

    SvaraRadera
  12. Vad trist att det inte fungerade att sova utan syrgasen. Kan hoppas det är bättre lite längre fram och du testar igen.
    Tre veckor kan inte ha varit väntat! Hur kom det sig att det tog så lång tid?

    SvaraRadera
  13. Friskt vågat - hälften vunnet, eller vad är det man säger?
    Nåja, nu har du provat iaf och vet att det tyvär inte funkade men du slipper ju fundera över om det skulle funka att sova utan eller inte.
    Jag tänker ibland att de som lever med sjukdomar ofta blir lite av sina egna ”sjuksköterskor”. Och jag tycker att ni är otroligt inspirerande för ni visar både kämpaglöd, mod och envishet och i jämförelse med en del andra bloggar jag har läst så gnäller ni väldigt sällan. Ni konstaterar när något är dåligt men inte mer än så. Det påminner mig om hur mycket jag har att vara tacksam över!
    Ta hand om dig, det finns bara en du❤️

    SvaraRadera
  14. Usch vad jobbigt att vara yr. Hoppas det känns bättre imorgon!

    SvaraRadera
  15. Vad skönt att du är här efter 7 år. Sprider glädje och jävlar anamma till oss andra. Jag hoppas att du kan få sova ordentligt snart utan hjälp KRAM

    SvaraRadera
  16. Så himla fantastiskt :), sju år låter verkligen som en ren dröm. Bli så himla glad över sådant här, tänk vad läkarvården kan göra för oss idag. Hur hade ditt liv varit utan denna händelse? Det är verkligen fantastiskt :)

    SvaraRadera
  17. Men åh vad jobbigt att det först såg bra ut och sen mindre bra på morgonen :/ Kan du berätta mer om din operation? Om du orkar <3

    SvaraRadera
  18. Oj, vad obehagligt det lät med operationen! Jag har alltid funderat på hur det känns att vara borta så länge som du var. Hur är det när man vaknar upp? Känns det som att man har sovit i fem minuter bara eller känner man av att man har varit borta så länge som 3 veckor? Måste vara väldigt omtumlande.

    SvaraRadera
  19. Oj. Måste vara en märklig känsla att vakna upp efter att ha "sovit" bort 3 veckor. Har svårt att sätta mig in i din situation. Jag har nog aldrig genomgått någon operation vad jag kan minnas. Tack och lov. :)

    SvaraRadera
  20. Vad mycket du varit med om, mysigt med besök av dotter och barnbarn!

    SvaraRadera
  21. Oj det låter ju lite farligt att det låg så lågt ner när du vaknade. Skönt ändå att du kunde göra lite fast du var trött. Vilken period i ditt liv det är ju något du kommer minnas livet ut! kram

    SvaraRadera
  22. Va 3 veckor, helt galet! Stackare, du har verkligen varit med om så mycket och ändå så positiv. Du är en inspiration fina du <3

    SvaraRadera