lördag 20 december 2008

Reservdelsbil!

jul216 8
Ja nu sitter jag här igen, gubben och sonen är i Karlskrona och hämtar en reservdelsbil. Min son Christian tog ju körkort för en vecka sedan och han har en bil som han har tänkt göra körklar. Han hittade en likadan i Karlskrona och förhoppningsvis skall delarna som han behöver finnas på den här bilen.

Lite svårt var det att få tag i en biltrailer till vettigt pris, det finns ju att hyra på en del bensinmackar, men det kostar ganska mycket att hyra en trailer, men då kom jag på att en gammal barndomskamrat till mig har haft en sådan, så vi ringde honom och mycket riktigt han hade den kvar. Han vill väl också ha betalt för att låna ut den, men det blir nog betydligt billigare. Så himla gulligt var det av honom också, han körde ner trailern till oss igår, annars skulle vi kört ca 3 mil för att hämta den. Hoppas nu att sonen snart får igång sin bil!

Nu skall jag gå och ta en fika innan jag sätter igång med julstädningen igen. 
tom31  Önskar Er alla en fridfull helg!
santa20wave  
th_Candle

Kram

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar