lördag 27 december 2008

Lördag kväll!

Idag har gubben och jag varit i stan och handlat lite. Vi var inne en runda i Second-Hand affären och sen körde vi till Bromölla, in där också på en Second-Hand affär och efter det var vi inne på Maxi och handlade lite mat, efter det ville vi bara hem och ta det lugnt. Just nu ligger gubben och vilar sig lite grann, medans jag sitter här och skriver i bloggen och lyssnar på fin musik i hörlurarna.

Idag vill jag naturligtvis gratulera min son Christian på  namnsdagen eftersom han också heter “Johan”. Ett namn som  min farfar hade som tilltalsnamn och min far hade som andranamn. 
201

Här vill jag också dela med mig en vacker dikt som jag hittade på nätet!

Att älska är livets meningBloggPhoto_5813_161553
att bortom oss själva se
att taga emot och lära
att taga emot och ge
att öppna hjärta och sinne  
för allt som är skönt och gott
och låta det lysa och värma
varhelst vi vår uppgift fått.

Må aldrig vi mista förmågan
att bortom oss själva se
att kunna motta och växa
att kunna älska och ge.
- Rut Bucht -
 

img_494b92fd4cd63

Kram

Nilla

1 kommentar:

  1. Hejsan Nilla ! Idag är det måndag å du har ju inte skrivit dagens bloggså jag skriver här. Du har väl ingen gästbok ? jag hittar inte den iallafall. Jag har varit en sväng i Bromölla idag, på Claessons. Jag kom mest in för att säga Gott nytt år å jag hoppas att2009 blir bra för 2 å 4 fotingar I Blankatorpet. Kramar kattatanten å ligan

    SvaraRadera