måndag 22 december 2008

Baklucka!

 blogg_91632 Idag har nog varit en stressig dag för de flesta. I morse kom vår dotter hit efter att hon kört sin sambo till praktiken. Gubben, jag och  dottern åt frukost tillsammans och efter det fick vi väcka sonen. Jag har hållit på och plockat här hemma och dottern och sonen åkte iväg till Arbetsförmedlingen med lite papper och efter det handlade dom en del saker som vi skall ha till julfirandet. När dom hade åkt iväg kom Dennis. Han hade med en baklucka till dottern och svärsonens bil. Det gick ganska snabbt för gubben och Dennis att byta den här bakluckan. Ikväll har jag, dottern, svärsonen och sonen varit iväg ytterligare en runda. Vi har handlat en del, vi har postat de sista paketen och breven som skall hinna fram före jul m.m.

Ygs%20(29)1_thumb   
Jul,  jul, strålande jul

Jul, jul, strålande jul, glans över vita skogar,
himmelens kronor med gnistrande ljus.
glimmande bågar i alla Guds hus,
psalm, som är sjungen från tid till tid,
eviga längtan till ljus och frid!
Jul, jul, strålande jul: glans över vita skogar!

Kom, kom, signade jul! Sänk dina vita vingar
över stridernas blod och larm,
över all suckan ur människobarm,
över de släkten som gå till ro,
över de ungas dagande bo!
Kom, kom, signade jul, sänk dina vita vingar!

tomte_lyktan yg27_thumb[4] 

Nu skall jag gå och lägga mig, det är en annan dag i morgon!

 Titoune5Fsouris5Fcadeau_thumb Önskar Er alla en god natts sömn!tom12_thumb[1] Kram

NillaXmasS100XmasS102

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar