onsdag 31 december 2008

Nyårsafton

I eftermiddags var gubben och hämtade “Bengan” som är en god vän till familjen. Vi skall fira denna nyårsafton här hemma hos oss. Klockan 18.00 lyssnade vi på “Dronningens nytårstale”. Varje år kl 18.00 talar Drottning Margrethe till det danske folk, och hon vänder sig alltid även till “De danske” som firar nyår utomlands. . Förr brukade vi se det via Danmarks TV, men sedan vi fick Digital-Tv så kan vi inte se det på TV utan det blir att lyssna på det bl.a. via nätet.

Gubben och jag har sett eller lyssnat på detta nyårstal sedan vi blev CAMV5V1Etillsammans för 32 år sedan. Vi blev ett par i januari 1977, vi har sedan dess hållit samman i med- och motgång och, med allt vad det innebär av både glädje och sorg, så för mig är januari en lite speciell månad och min man är så svensk som man kan tänka sig, dom flesta tror nog att han är “svensk”, men när den här nyårshälsningen från Dronningen så känner han nog sig ändå som en “Dansk i udlandet”.   

Om det nu skulle vara så att någon från min mans släkt i Danmark har hittat min blogg, så önskar jag Er “Ett Godt Nytår”.ny-006

Till min familj, min släkt, vår svärsons släkt uppe i Bergslagen och till alla  vänner här i Sverige och i övriga länder säger jag bara.
NYJoyRide  fireworks4ny6party-wine-glasses Gott Nytt År  c-11464
Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar