söndag 7 december 2008

2:a advent

Ja, idag är det då 2:a advent och här en mil utanför Sölvesborg finns ingen snö, solen skiner, det är med andra ord inget julväder direkt. 

blogg_19374

Andra ljuset i adventNalle - jul 1

Adventsljusen tänder vi ett efter ett
och uttrycker längtan för sanning och rätt
Det första fick lysa i mig djupt härinne
att bevara mitt hjärta och värma mitt sinne.
Det andra ska lysa för alla jag känner,
att vi håller samman och kan leva som vänner

 
Vinterfågel 2Det  är advent

Ett litet barn av Davids hus
ska göra vinternatten ljus.
Ett barn ska hjälpa oss att tro,
här mitt ibland oss ska det bo.

Ett barn som kommer ifrån Gud 
   ska lära oss sin kärleks bud.
Det är advent, och än en gång
ska jorden höra änglasång.

Ett barn ska hjälpa oss att tro,
här mitt ibland oss ska det bo.
Det är advent, var glad, tänd ljus
för Frälsaren av Davids hus!

Text: Britt G. Hallqvist 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar