lördag 1 juni 2019

Tillbaka igen...

Hejsan kära läsare!

Jag har tagit en liten paus från bloggandet... det var egentligen inte planerat att jag skulle ha en paus men det har bara blivit så. I stort sett varje dag i över en vecka så har jag tänkt att ikväll skall jag blogga, men sedan har det ändå inte blivit av.


Jag bloggade ju senast i torsdags förra veckan... då vi hade varit iväg och handlat sommarblommor. Vi hade däremot inte hittat några petunior men Tony fick tag i petunior förra lördagen när han ändå var i Bromölla och handlade delar till åkgräsklipparen. När Tony kom hem fixade han lite med gräsklipparen och sedan planterade han mina sommarblommor.


Veckan som gick var Tony´s sista arbetsvecka på nuvarande jobbet på Sölvesborgs Energi & Vatten AB. Det blev bara 3 arbetsdagar för honom denna veckan eftersom det var Kristi Himmelfärdsdag i torsdags och igår hade han tagit ut en semesterdag... på måndag är det dags för honom att besöka Arbetsförmedlingen igen.


I torsdags hade vi besök av min syster Britt-Marie och hennes man. De ville bjuda oss på middag så Britt-Marie hade tillagat en god fläskstek som hon bjöd oss på.


Igår var Tony iväg och hämtade "klickgolvet" som vi skall lägga i hallen och i köket när vi fortsätter med vår renovering här. Vi skall först byta fönsterna på nedervåningen och när det är klart så skall vi fortsätta renovera en del.


Idag blir det nog en väldigt lugn dag för mig. Jag har haft bröstsmärtor i natt så det blev lite si och så med sömnen. Jag mår inte alls bra idag heller och känner fortfarande av bröstsmärtorna så därför tänker jag inte göra så mycket mer än att vila. Jag har visserligen lite ren tvätt som jag skall vika och lägga in i garderoben, men i övrigt blir det mest slappande för min del. Nu har i alla fall kallelserna till mina läkarbesök i juni kommit. Den 13 juni skall jag till Hematologmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlskrona för att kolla upp mina blodvärden och den 17 juni skall jag träffa läkaren på Öron- näsa- halsmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn.

 Önskar alla läsare en jättefin lördag! 🌼🌞💜



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar