lördag 15 juni 2019

Ännu en solig dag!

a4a45ad6Solen skiner och det verkar bli ännu en varm och fin sommardag här. Så skönt att vakna idag utan smärtor och att slippa åka iväg tidigt som vi har gjort de senaste
3 dagarna. I onsdags var jag ju på Blekingesjukhuset för att ta mina blodprover ganska tidigt… i torsdags begav vi oss iväg ganska tidigt också eftersom jag var kallad till Hematologmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlskrona. Där fick jag genomgå en undersökning som jag aldrig tidigare varit med om, det gjordes nämligen en benmärgsbiopsi, nu blir det till att vänta på resultatet och förhoppningsvis får jag reda på varför mina blodvärden inte är bra. Blodproverna visade att mitt HB låg bra just nu men att mina röda blodkroppar är för stora.

Igår hämtade vi Anette och Alva vid 10-tiden… vi körde sedan till Blekingesjukhuset i Karlshamn eftersom Anette skulle operera sin högerhand, hon har tidigare opererat vänsterhanden (karpaltunnelsyndrom). Under tiden som Anette opererades var Alva med oss, vi började med att besöka Lungmottagningen för att träffa min sköterska där så att jag kunde få en mask samt några nya “grimmor” till min syrgas och efter det åt vi varsin glass i cafeterian på sjukhuset. När Anette var klar med operationen blev det en tur till McDonalds för att äta innan vi skjutsade hem Anette och Alva till Kyrkhult. Jag tog inte mina vätskedrivande mediciner igår morse eftersom vi skulle ut och åka, så jag fick ta dessa när vi kom hem på eftermiddagen. Det kändes inget vidare när vi kom hem… jag hade “skitont”, det märktes att jag hade mycket vätska i kroppen och andningen var extra ansträngd. Jag hade egentligen planerat att jag skulle fixa en del här hemma på eftermiddagen, men jag orkade inte mycket mer än att hänga upp en tvätt och köra igång tvättmaskinen igen så det blev mest vila för min del. Det var helt underbart idag när jag vaknade utan smärtor, det kändes verkligen att kroppen hade rensat ut överflödig vätska. Idag gäller det att ta medicinerna på de rätta tiderna så att jag kommer in i rätt gängor igen.

bandeau-rose-fleur-contour-cadre-22150310

Nu skall jag ta och plocka undan lite här innan min syster Britt-Marie och hennes man Sven kommer hit. Tony skall försöka fixa det sista på Svens bil och så blir vi bjudna på middag.
flowers-4241826_960_720
xcutt57
Önskar alla läsare en jättefin lördag!

Kukka16[6]Ta väl hand om Er och varandra!

MAIJAN AAKKOSET IIRIS 2
glitterfy9150856T342D36_thumb[2] canstock8603213[5][4]Ö-vdde[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar