torsdag 20 juni 2019

Snart midsommar…

bleeding hearts[4]God eftermiddag kära läsare! 24593[2]  butterfly-smiley-emoticon-animation[2]

Så är jag tillbaka här med ett blogginlägg igen. bug-costume-smiley-emoticon[3][2]

I måndags var jag kallad till ett återbesök på Öron-näs- halsmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag fick träffa en läkare som jag haft tidigare och som jag är väldigt nöjd med. Han kollade mina öron och såg att jag fortfarande hade en infektion i vänster öra, därefter rengjorde han örat och tog odling på bakterierna samt skrev ut recept på en annan typ av droppar än de jag haft tidigare. Nu skall jag använda dessa droppar och sedan blir det ett nytt återbesök om ca 2 veckor för ny kontroll.

När jag var klar på sjukhuset körde Tony och jag vidare till Netto där vi handlade lite matvaror innan vi begav oss hemåt. Väl hemkomna var det så dags för Tony att fortsätta med renoveringen av köket.
2602553hwfmbd0sye[4]
I tisdags hade vi inte något som vi behövde köra iväg för utan Tony kunde ägna dagen åt renoveringen. Jag tvättade och fixade en del andra sysslor här men framåt eftermiddagen hade jag så jäkla ont och benet var enormt svullet så jag fick lägga mig med benet i höjdläge.
2602553hwfmbd0sye[4][13]
Igår var Christian här och gjorde lite service på en arbetskamrats bil. Det var tänkt att Tony skulle fortsätta med renoveringen av köket igår men först skulle han hämta en ny köksfläkt på MediaMarkt i Kristianstad… han hade fått meddelande om att den kommit till butiken men när han hade betalt den och skulle få den från lagret säger dom att den är transportskadad. Dom fick beställa en ny som dom ville att vi skulle hämta idag, men då blev Tony riktigt irriterad och sade att dom minsann kunde leverera den hem till oss. Jag var väldigt tveksam om dom verkligen skulle göra det, men igår kväll ringde det en kille från MediaMarkt och sade att dom skall komma med den idag. Vi bestämde oss för att hålla en liten paus med renoverandet eftersom det snart är midsommar, så igår städade vi lite i köket samt flyttade tillbaka köksbordet som har stått i vardagsrummet under några dagar. Vi vill ju gärna kunna vara i köket nu när midsommarmaten skall tillagas.
2602553hwfmbd0sye[4][13]
Idag var det tänkt att Tony och jag skulle åkt iväg för att handla en del till vårt midsommarfirande, men jag är dålig i magen och värken är rent ut sagt för djävlig, vänsterbenet är enormt svullet, (ser ut som om jag har ett elefantben), så något handlande blev det inte för min del utan Tony fick åka iväg själv.

Nu ligger jag här till sängs med mitt svullna ben och känner mig allmänt uttråkad, känns så jäkla jobbigt att inte orka göra någonting.

be0af287[4]_ATT_thumb[2]version-fca800a1ba9b81662d6315f707e7ea5a[2]


Önskar alla läsare en jättefin dag!

Ta väl hand om Er och varandra!

 
2diamonds evemtyrland (12)[3]
 
6754a7d3bglitterfy7082852T675B8100020254[5]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar