måndag 24 juni 2019

Måndag och byte av tak!

662027575God förmiddag kära läsare! casinhas_6[2]

Så är det vardag igen och här skall det bytas tak idag… ja inte taket på själva huset utan taket på ett litet utbygge uppe utanför ett litet rum. Nu väntar vi på att Christian, Britt-Marie och Sven skall komma hit för att hjälpa Tony… han skulle ju kunna bytt taket själv, men för att han skall slippa klättra upp och ner på stegen hela tiden för att hämta virke m.m så får han hjälp. Just nu håller han på att riva ner det gamla virket så att dom kan sätta igång med resten när de andra kommer.

Jag får se om jag kan sola lite idag… igår satt jag ca en halvtimme i solen men sedan var det kört med solandet. Då var vänsterbenet där jag har den medfödda sjukdomen (Klippel Trenaunay syndrom) som ett elefantben och smärtorna var för djävliga.

Sommartack.).gifJJKK[2]

Tack för stjärnblomsbeströdda marker, 8mi8i[5]7f553f66ddc2b173cae7a7bda801f337XX
för blå, slingrande kråkvicker,
för gulsporre, vädd, nattviol.  
Tack för jungfrusländans skönhet,
för blåvingens dans över blommor
och gräs.
Tack för vitklädd pyrola,
för blåklockor, prästkragar, kungsljus
och för tjärnens vatten, änderna,
näckrosorna, vattensolglitter……
Tack för att mina ögon kan se……

blue_pendant_by_kmygraphic-d8dzvuza
Önskar alla läsare en jättefin dag!

Ta väl hand om Er och varandra!


86bc0bdb
60b1350abb














glitterfy7112449T453B81

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar