tisdag 25 juni 2019

Idag fortsätter dom…

fc9156abJapp! Idag fortsätter Tony, Christian och Sven med att byta taket på utbyggnaden uppe på huset. Dom blev nästan helt färdiga igår men det återstår lite jobb till innan allt är klart… idag skall dom lägga på takpapp samt sätta dit plåtdetaljerna, sedan skall släpet lastas med allt det gamla virket så att Tony kan köra iväg med detta till Miljöstationen. Min syster Britt-Marie lagade mat till oss allihop igår och så blir det troligtvis idag också eftersom jag inte orkar fixa så mycket. Jag skall i alla fall försöka njuta lite i solen idag, får hoppas att jag inte får alltför ont av värmen. Mitt ben svullnar ju väldigt mycket på sommaren och då blir ju värken värre men jag har laddat med en del smärtstillande så förhoppningsvis kan jag sitta lite i solen idag.

6Tyy4M7Tn0
  ⋱ ⋮ ⋰
⋯ ◯ ⋯ Take time to enjoy the small *´¯`.¸¸.☆
  ⋰ ⋮ ⋱ blessings in life.*´¯`.¸¸.☆
✿¸.•*¨`*•..✿✿¸.•*¨`*•..✿ ✿¸.•*¨`*•..¸✿ ✿¸.•*¨`*•..¸✿ ✿¸.• ╬♥═╬╬═♥=╬╬═♥╬╬═♥╬╬═♥=╬╬♥═╬♥╬╬═♥╬╬═♥=╬╬♥
░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░

När fjärilar fladdra. orangebutterfly-1[5]butterflies-1[11]909398w6oith8frb[2]6ff8bf58[12]

När fjärilar fladdra och snudda vid kind
Det doftar av grönska från björk och från lind.
Var äng, var backe, vart dike, var dal;
står smyckad med blommor i tusental.
Då vilja vi leva - leva och drömma oss bort
till en smal liten slingrande å,
där dagsländan flyger så skiftande blå.
Där liljorna lysa så gult invid strand.
Vi finna ej ord för vårt sköna land.



Önskar alla läsare en jättefin tisdag!
1ud8nzvg
Vi ses snart-gif-c3a0-bientc3b4t-182_1glitterfy7082803T627B811f618_002
glitterfy7082852T675B81 Myst_2_Linda_K_Powell4_Gypsy2_Sm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar