tisdag 11 december 2018

Nu är snart denna dag till ända…

15975158_671983516307482_4182534365281771918_oTony gick upp lite tidigare än mig idag och sedan steg jag upp vid åttatiden för att packa de grejer som vi skulle ha med oss till Lund. När vi var klara med detta körde vi först till Bromölla för att hämta ut lite mediciner som var beställda till mig, sedan var Tony inne på Lidl där han handlade lite frallor. Därifrån körde vi vidare till Vinslöv för att lämna Voli hos Amanda, Christian och Calle. Hos dom blev det fika och en liten pratstund innan vi begav oss vidare mot Lund. När vi kom ner till Universitetssjukhuset i Lund träffade vi först Mette på Hjärtavdelningen. Hon gick igenom lite saker om morgondagens undersökning, sedan tog hon EKG samt blodtryck, därefter satte hon en nål i armen och tog en del blodprover. När jag var klar på mottagningen fick jag gå upp till avdelningen (Hjärtavdelning transplantation och avancerad svikt) där jag skall anmäla mig tidigt i morgon bitti. På avdelningen blev det ytterligare lite förberedelser och sedan fick jag premedicinering eftersom jag inte tål kontrast och vid morgondagens undersökning kommer det att användas kontrast. Jag tog några av dessa mediciner nu ikväll och sedan skall jag ta resterande tabletter tidigt i morgon. När allt var klart på sjukhuset körde Tony och jag ut till Burlöv Center, där åt vi middag och handlade lite innan vi begav oss ut till Patienthotellet vid sjukhuset. Här på hotellet har vi kopplat av och tittat lite på TV samt fikat lite och nu är det snart dags för en dusch med “Descutan”, sedan måste jag duscha med detta tidigt i morgon bitti också och klockan 07:00 skall jag infinna mig på sjukhuset.

descutan-lösn-o-svamp-4-1[6]
weihnachten74_178275285[3]Önskar alla läsare en God Natt! version-e4f088da16cf6ec88e0104916bfe4194[6]

966cb1d8glitterfy7115353T383B81

1 kommentar: