fredag 14 december 2018

Hemma igen och undersökningen avklarad!

3dc168baGod förmiddag kära läsare! christmas-stockings-smiley-emoticon

I onsdags var jag på Universitetssjukhuset i Lund där det gjordes en undersökning av mina lungor (en s.k pulmonalisangiografi). Detta gjordes för att utreda om det finns fler förträngningar av gamla proppar i mina lungor. Igår ringde min läkare från Lund och meddelade att bilderna från denna röntgenundersökning skall skickas till Skejby sjukhus i Aarhus, Danmark. Det är dit patienter med pulmonell hypertension skickas eftersom detta anses som det bästa sjukhuset i Europa för dessa patienter. Läkarna på Skejby skall sedan kolla igenom röntgenbilderna och ta ställning till om det finns möjligheter för operation eller andra ingrepp som typ “ballongvidgning”  för att åtgärda de eventuella förträngningarna.

     43_20150427220815

Igår hade jag en lugn dag här hemma och det blir detsamma idag. Jag har skitont av gikten så det blir till att vila det mesta av dagen för jag kan knappt stödja på den friska foten där jag har som mest ont av gikten. Tony tog in rollatorn till mig så jag i alla fall har den att stödja mig på. Jag har medicinerat både med inflammationshämmande och andra starka värktabletter så jag känner mig ganska “flummig”. Det mesta av den här dagen kommer jag troligtvis att tillbringa i sängen med en hel del TV-tittande. Jag har några serier som jag missat under några veckor så en del av dessa kommer jag att se idag.
7cfb37c4

picgifs-christmas-3519121[2]Önskar alla läsare en jättefin fredag!489276zt3pgr21af_thumb
97f9f0c1

15mouse93



glitterfy7115403T875B81
glitterfy7115353T383B81


1 kommentar:

  1. Vad skönt att du får så bra hjälp. Vad mycket du får gå igenom. Jag håller tummarna för att det skall bli ett bra resultat och att du får mer bra hjälp framöver. Min mans bror har gikt men han har fått bukt med den i och med skor och inlägg. Fast det hjälper ju inte alltid

    Tur att det finns lite filmer och serier att kolla på när man inte kan göra annat.

    Ha nu en fin tredje advent. Stor varm kram från Malin

    SvaraRadera