torsdag 30 juli 2009

Varg i Blekinge!

0_hello_frog_peeking Christian var igår kväll iväg och hämtade Madde i Kristianstad, 
det blev en grillkväll för oss här på altanen. Idag skall jag åka med till Ronneby flygplats i Kallinge för att img_45d460b69cea0 vinka av Madde, hon flyger hem till Umeå idag. Här sitter jag nu och väntar på att ungdomarna skall vakna så att vi kan äta lite frukost tillsammans.

Den här veckan har vi här i Blekinge haft en ovanlig nyhet i våra dagstidningar, det är folk i Östra Blekinge som har sett en varg  varg och det har hittats 2 döda får som enligt experter på Länsstyrelsen är dödade av varg.

Nu verkar det som att ungdomarna rör på sej, så nu får jag väl avsluta inlägget här, skickar med en dikt så att ni inte blir ledsna.

vitblomma-members_3770999




Under min hängbjörk   


Här under hängbjörkens svalka och hägn,
sitter jag ofta och drömmer.
Skyddad från insyn av slöjornas mängd
min hängbjörks, rikedom tömmer.

Solen som glittrar bland skälvande blad,
bildar ett spetsmönsters galler.
Lockar och frestar min penna – och jag
blir lät poetisk och faller.

Faller i ödmjuk beundran för allt
allt som mig här bliver givet.
Allt utom det som är småsint och kallt
fruset och – övergivet.

Ett liv som fylles av under var dag
till glädje för oss som här vandra.
Ett liv fördelat av många slag
men broderligt kärt för andra.
- Siri Johansson -
klnicxm
97 29_1211137622_4052696
Nilla(96)bowkiss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar