onsdag 29 juli 2009

Godmorgon!

godmorgen2085_36387092 Godmorgon kära vänner! Önskar Er

alla en underbar sommardag!

Det blir inte mycket till inlägg i dag, men jag skall i alla fall försöka få med en fin dikt, alltid retar det nån, det är ju ganska många som har haft synpunkter på att jag inte skriver så mycket och att jag i stället har för mycket dikter, men nu är det så att jag gillar dikter och dom som tycker att det blir för mycket av detta kan ju strunta i att läsa min blogg. Jag kommer i alla fall att ha med mina dikter!

pvzxfztt

Sommarstund  solros-nyckelpiga

En solens dag med insektssurr.  honeybee3ki1_thumb[1]
Ett sädesfält har lysningstider.
Marie sänghalms guldmoln välla ymniga ur julimarken.
En svala far som en lossnad pilspets
hän mot ditt ansikte, men vänder i sin jakt och kvittrar i höjden om lätthetens gåva.
bad-bi-happy_thumb[1]
Mänska och hjärta, dröj här bakom bladen, glöm att gråta,
glöm ditt armod och din blyförgiftning.
Nyckelpigans lackskal glimmar:
Hjärtat bygger sig ett korthus.
- Harry Martinson -

pvzxfztt Nu skall jag snart äta min frukost och sedan skall jag skriva ihop en annons till Blocket eftersom vi har 3 kattungar som skall säljas. Till helgen är dom 10 veckor och därmed leveransklara.

thejpg(1) 

933117u2vhog2hzk
n i l  l a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar