måndag 13 juli 2009

Godmorgon kära vänner!

bildCADRWR3P
Tänkte berätta lite vad vi gjort i helgen. I lördags kom min syster och hennes man på besök. Dom hade god mat med sig och vi hade en trevlig eftermiddag och kväll här hos oss. Igår körde gubben, sonen och jag iväg för att kolla på en bildCAWD63GV bil som sonen hade hittat på Blocket. Den här bilen fanns i Tranemo, ca klockan elva var vi framme och det blev bilköp för sonen. Det blev en Volvo 460 denna gången också. När vi kom hem packade jag en del Tradera-vinster som skall skickas ikväll. När jag höll på med Tradera-vinsterna blev jag stucken på armen av en geting, ett stort område blev rött, svullet och ömt, nu är det inte så rött längre men faktiskt fortfarande svullet och lite ömt. Det verkar som att jag är 03-03 allergisk mot det mesta  nu för tiden. Idag blir det till att fixa och dona här hemma, har fortfarande en hel del att 652741cuu19mvr8a_27621036 tvätta. Det regnar här idag, så jag får köra en del i torktumlaren och det som inte går att torktumla hänger jag på altanen.

Förra veckan var jag och handlade i några Second-Handbutiker, hittade en hel del fina books böcker som jag har lagt ut på Tradera, jag hittade också några böcker som jag behöll själv. Bland annat hittade jag en bok med dikter av Birger Franzén, det var verkligen roligt eftersom jag har letat länge efter hans diktböcker. Tänkte avsluta dagens inlägg med en fin dikt från denna bok!

 eworueoi(6)

EN DROPPE MEDMÄNSKLIGHET

Ibland kan dagen vara så grå
och själen kännas så tom
som en urdrucken ölburk
i rännstenen -

men så händer något -
någon ler mot en
någon gnolar på en visa
- kanske ett litet ord
från radions morgonandakt
kanske vad som helst
som handlar om liv
och enkel vardagstro
mitt i allt slitet -

Ibland behövs det så ynka lite
en droppe medmänsklighet bara
ett litet stänk av kärlek
för att inte själen
ska torka ut.
- Birger Franzén -

hugs(29) 
Nillabebis-smajlis bad-bi-happy

1 kommentar:

  1. Godmorgon!
    Ja, Puh har alltid så rätt.
    Det citatet hade jag i min blogg för ett år sen också, emn den passar så bra i sommaren.
    Här har vi fortfarande vackert väder och man kan njuta lite mer.
    Ha en finfin lördag!
    Kram
    Kattis

    SvaraRadera