fredag 3 april 2009

Solig fredag

 goodmorninggorgeousred
ojwbqx(5) God morgon alla vänner.

En kall natt med frost har det varit i natt också, här är just nu
ca –5 grader, men det skall bli soligt28_1_17 miso17_1177563614_1603788 idag igen. Igår var det underbart vårväder, gubben och jag var ute och röjde upp på altanen. Vi sorterade allt c039skräp som vi skall åka iväg med till Miljöstationen och slänga. I morgon skall vi försöka hinna med att städa upp ute på gården och köra iväg med allt skräp.

I dag skall gubben köra iväg till min syster och hennes man, han skall hjälpa dom att hämta ved. Jag stannar hemma eftersom jag behöver tvttar hnga_tvtt tvätta en hel del och röja upp i lite grejer här hemma.
bloggOrPage_085875055_192039

Gubben och jag har varit hundvakt till Skorpan1324-OCH5 i ett par dagar också. Dottern och svärsonen är på  Rockkryssning14-0710_1_20 till Åbo. Svärsonen jobbar ju på Sweden Rock Shop i 200901231003[3]   Norje, utanför Sölvesborg så han jobbar även på den här kryssningen, dottern fick åka med också, det tycker jag verkligen är  jättekul för henne och hon har sett fram emot den här resan. Jättekul är det att svärsonens lillebror åker med också.  Igår körde gubben alla tre till Kristianstad eftersom dom där skulle hämta en hyrbil och sedan köra till Stockholm, i natt beräknas dom va tillbaka i Kristianstad, då får gubben hämta dom där. 
linjexx63 
Morgon

När morgonens sol genom rutan smyger
glad och försiktig, duva
lik ett barn som vill överraska 
 
tidigt, tidigt en festlig dag -
då sträcker jag full av växande jubel
öppna famnen mot stundande dag -
ty dagen är du,
och ljuset är du,
solen är du,
och våren är du,
och hela det vackra, vackra
väntande livet är du!
- Karin Boye -

Have A Wonderful Day1

Kram
1333333bNilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar