måndag 6 april 2009

Godkväll i stugorna!

ypfhadlgavwxjlqmsbuglpgcddvfvpjqcurcrbkeqakdsgbdpfwzhzmfudtsuzawfex(6)

Tänkte skriva lite om vad jag och familjen har gjort sedan jag skrev senast.

I fredags var gubben och hjälpte Sven med veden och på kvällen skulle gubben hämta dottern, svärsonen och svärsonens lillebror i Kristianstad men sonen körde i stället så gubben kunde ta en öl och koppla av.

I lördags kom dottern och svärsonen hit. Vi höll allihop på och städa lite ute, en del fixade lite med bilarna. På kvällen körde dottern, svärsonen och jag in till stan, vi handlade lite för att grilla. Svärsonen och gubben passade grillen medans dottern och jag skjutsade sonen till Vilshult dit han skulle på födelsedagsfest.

Igår var gubben, jag och sonen ute och städade i den gamla hundgården, den är i så dåligt skick så nån hund duger den inte till, men vi tänkte använda den till att stapla ved i.

Sonen och jag körde in till stan för att handla lite, vi pantade en del flaskor också, när vi skulle gå in i butiken så såg jag en anslagstavla där folk sätter upp lappar om säljes och köpes m.m. Det fanns en person som ville hämta gamla cyklar m.m och det var ju precis vad vi hade rensat ut en del från gamla hundgården. När vi kom hem fick gubben ringa upp den här personen och idag har han varit här och hämtat ett par gamla cyklar och en gammal crossram som vi egentligen skulle kört till Miljöstationen. Det finns lite fler grejer som han kommer att hämta. Det känns verkligen mycket roligare att dom kommer till användning som reservdelar m.m än att vi skulle slängt dom.

I övrigt har gubben varit i Karlskrona idag för att hämta delar till bilen inför ombesiktningen. Alla delar är inte införskaffade ännu men i morgon skall gubben och jag köra en runda till Kristianstad, då blir det nog lite shopping på Biltema också. Det är ju tur att vi bara behöver betala för delarna i alla fall, gubben gör ju jobbet själv.

Nu är det läggdags!

Godnatt mina vänner!
pinup-7_31465804 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar