lördag 11 april 2009

Påskafton!

 untitled
Hej på Er alla vänner. Jag har ju inte skrivit här i bloggen sedan i tisdags så nu ska jag berätta lite om veckan som gått. I tisdags var gubben på sitt veckomöte på KFG i Kristianstad och jag var på min vanliga loppisrunda på Kupan, där gjorde jag som vanligt lite fynd och när gubben sen kom dit så fikade vi en stund innan vi begav oss till Biltema för att inhandla bromsbelägg till vår bil. Efter det begav vi oss hemåt och när vi kom hem så bytte gubben de här bromsbeläggen på bilen så nu är den i stort sett klar igen för ombesiktning. 

Kl. 19.00 i tisdags kväll var gubben med på TV4 nyheterna angående KFG. 
Paskkycklingar_pa_rad_kopiera
 
I onsdags bokade vi resor till vår son Christian och i torsdags
”Skärtorsdagen” skjutsade gubben och jag Christian till flyget i Kallinge, Ronneby. Han flög till Stockholm och därifrån tog han buss till Umeå. Han är just nu hos “Madde”.
gp8  o_kue37_1205673003_222253 o_kue37_1205673003_222253
Igår kom dottern och svärsonen hit, vi grillade tillsammans. 
Kl. 21.30 ringer min systers man och säger att min syster har åkt in med ambulans till Blekingesjukhuset i Karlshamn eftersom hon har haft ont i bröstet. Usch vad orolig jag blev, jag hade några timmar tidigare pratat med henne, visserligen var hon lite trött men hon trodde att hon höll på att bli förkyld eftersom hennes man var jätteförkyld. Vi satt uppe till klockan ett i natt innan vi fick besked om vad det var, ambulansen hade kört direkt till Blekingesjukhuset i Karlskrona och hon hade opererats direkt. Idag har vi fått lite mer utförligt info via telefon med sjukhuset, vi fick reda på att det var ett kranskärl vid hjärtat som var för trångt så läkarna har satt in ett nät för att vidga kärlet, hon mår bra nu och skall flyttas till en avdelning för eftervård. Vi skall eventuellt köra och hälsa på henne idag.
Paskkycklingar_pa_rad_kopiera
Nu skall jag fixa lite här hemma och sen blir det till att ta en dusch och eventuellt också gå ut en stund i solen. Här skiner solen från en klarblå himmel och det är ca 9 grader, så det blir nog ganska varmt idag.

gp16 gp44  grangran_1206088588_1604317

gp1 
Ta vara på livet, det går ej i repris!

Påsk 
easter6

Kram
 liljor_1206006790_8026142 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar