onsdag 10 september 2008

Trött


Idag är jag och gubben dödströtta, satt nämligen på akuten i natt. Jag har haft ont i benet i helgen och i söndags började det göra ont vid vänstra lungan, ungefär samma känsla som jag hade i våras, innan mina proppar och infarkt i lungorna. Igår åkte vi i alla fall in till Karlshamn, vår dotter körde oss, gubben och dotterns sambo hade nämligen druckit var sin öl till maten.
Jag kom in direkt till ett undersökningsrum, vi hade ringt innan så Dom var förberedda och det fanns inte en "kotte" i väntrummet.
När läkaren hade undersökt mig sa han att det kunde eventuellt vara en ny lungemboli så det var nog bäst att Dom behöll mig på sjukhuset och att Dom skulle röntga mig idag.
Det blev lite prover tagna och sköterskan satte in en kanyl, satte på mig ett armband och skulle ringa avdelningen m.m.
När klockan var 01.45 så gick "Gubben" ut för att höra med sköterskan om det skulle ta lång tid innan jag kom till avdelningen och hon sa´ att det skulle snart vara klart och att han lika gärna kunde åka hem.
Klockan 02.00 kommer läkaren in och säger att proverna var bra och att jag kunde åka hem och då har ju Gubben och de andra åkt hem. Förvånad blev man ju men sköterskan ringde efter en taxi så det blev sjuktransport hem. Hemma blev Dom inte lite snopna när jag kommer hem i taxi ca en kvart senare än dom.
Nej nu skall jag gå ta lite kaffe och en macka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar