fredag 26 september 2008

Arbetsförmedlingen



Ja, så var det fredag igen, vet inte riktigt vart den här veckan tog vägen, känns som jag inte har hunnit med någonting som jag skulle ha gjort. Förkylningen har tagit hårt! Solen skiner i dag också i alla fall och här sitter jag och tar det lugnt vid datorn.
Gubben och sonen är på AF, skall bli intressant att höra om Dom har fått något trevligt besked idag. Sonen ska lämna sitt CV till en arbetsgivare som skall anställa en del folk och tydligen ska denna arbetsplats vara i Sölvesborg. Sonen är inskriven på "Jobbgaranti för ungdomar" och gubben är inne på AF eftersom han denna veckan har börjat på programmet som heter "Jobb- och utvecklingsgarantin".

Med tanke på det som jag började dagens blogg med så kommer här en tänkvärd text:

Vi misslyckas ständigt och jämt i våra ambitioner,
men det viktigaste är att vi försöker och att vi när
dagen är slut är nöjda med vad vi har gjort
och inte är missnöjda med vad vi inte hann med!


- okänd författare -
Jag tror att jag slutar med detta för nu och återkommer eventuellt lite senare idag.

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar