måndag 28 april 2014

Helgen som varit!

God eftermiddag mina vänner Rött hjärta

20140427_143715


Idag hade jag ju tänkt att gå ut i solen ganska tidigt, men det blev tyvärr inte så, hade en hel del här inne som skulle fixas, så vi får se när det blir tid till att njuta av solen. Om väderprognoserna stämmer så skall det väl inte bli fint så många dagar till.

20140424_151710

Tänkte uppdatera lite här vad som hänt under helgen eftersom jag struntade i att blogga då.

I fredags så ringde min fotvårdsterapeut från Sölvesborg, hon är fortfarande sjukskriven till en del, så jag har fått en tid nästa vecka hos en av fotvårdsterapeuterna på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Skall bli skönt att få min behandling igen, det är som jag sagt tidigare hög tid nu, när jag har väntat så här länge. Börjar få mer ont i min fot nu när naglarna är så långa och jag vågar inte själv ge mig på att klippa dom eftersom risken för infektion är stor, och nån ny infektion vill jag i möjligaste mån försöka undvika, eftersom jag har fått såna problem med bakterier efter alla dessa antibiotikakurer som jag fått de senaste åren.

3446755eisyscmebc

I fredags kväll tog jag och gubben det ganska lugnt här hemma. Det var egentligen tänkt att Tony skulle klippt gräset, men det var åter igen nån grej som gick sönder på gräsklipparen så det fick vänta.

I lördags åkte Tony in till stan för att fixa den där reservdelen och till slut fick han ordning på gräsklipparen och kunde klippa gräset. På eftermiddagen så kom Anette, Christer, Alva och Skorpan hit. Dom hade handlat fint kött som Christer grillade och jag gjorde en grönsallad. Det blev grillat kött, grönsallad och potatissallad till kvällsmat. Under tiden när Christer grillade så fick Alva lov att åka med Tony på åkgräsklipparen, och det gillade hon verkligen. När vi hade grillat och ätit färdigt så kände jag mig inte så pigg, jag hade fått sån jäkla värk i foten så jag gick in och lade mig. Anette, Christer, Alva och Skorpan stannade en liten stund till innan dom körde hem. Dom ville hem ganska tidigt eftersom dom på söndagen (igår) åkte iväg tidigt på hundutställning med Skåne-Blekinge stövarklubb. Christer har ju blivit invald till IT-ansvarig i den föreningen.

barbeque_-_lion

1006096_10152038887096003_8578518047215766021_n

20140426_163136

20140426_154721
Igår tvättade jag och fixade lite annat här inne medans Tony fortsatte med trädgårdsarbetet. Först och främst så satte han upp min nya torkvinda, så nu skall här hängas tvätt ute igen. Får hoppas han kan fixa lite till i trädgården ikväll, ifall det nu kommer att bli sämre väder framöver.  Igår kväll lagade vi till en liten stek i ugnen som vi åt med pommes och grönpepparsås.

20140427_181406-1

Sen blev det sängläge ganska tidigt för mig, där jag låg och läste bloggar och fixade lite annat på datorn medans Tony tittade på Beck-filmen som gick på TV4. Jag somnade sen ganska sent och sov jättedåligt inatt, men det är ju inget ovanligt att jag sover dåligt.

20140426_154133

Önskar Er alla en fortsatt
fin måndag!489942vyc475f1a4

Ta väl hand om Er och varandra Rött hjärta


18483123611780380lutuviduut

1 kommentar:

  1. Vilka vackra bilder och det grillade ser så otroligt gott ut. Hoppas du nu fått hjälp med dina fötter. Jag har svårt själv att klippa mina tånaglar men det beror på att övervikten är i vägen ;)

    Härligt med en åkgräsklippare och bar gillar dom nog extra mycket ;)

    Jag är lite sent ute så jag önskar dig en fin fredagskväll
    kram

    SvaraRadera