söndag 4 maj 2014

Första söndagen i maj!


Hejsan vänner!

20140504_125211


En liten uppdatering här på bloggen:

Nu börjar bitarna falla på plats! På onsdag skall jag få min efterlängtade fotvård utförd. Ler

I måndags ringde en tandläkare från Folktandvården här inne i stan, angående remissen från min läkare på Thorax i Karlshamn och jag fick mina skor från Ortopedtekniska, känns skönt att saker och ting börjar bli klara inför sommaren. Skorna var jag ju sådär nöjd med, sandalerna som jag köpt på Second Hand hade fått lite förhöjningar m.m och sedan fick jag ett par innetofflor och ett par andra inneskor som inte alls är vackra, men sköna och praktiska när jag t.ex ligger på sjukhuset och kanske har bandagerat foten, dom är stora och rymliga, (kallas nog för bandageskor), tror jag. Mina kängor fick jag för ett tag sedan, det blev alltså 3 par skor från Landstinget, för dom får jag betala 700 kronor per par. Jag tror i alla fall att även bandageskorna kostar lika mycket som kängorna och innetofflorna. Sandalerna köpte jag ju på Second-Hand så dom behöver jag inte betala något för även om jag har fått gjort dom nödvändiga upphöjningarna m.m.

Vad det gäller min tandvård, så skall jag nu i alla fall få en ny framtand som Landstinget kommer att betala till mig, eftersom jag miste den vid min lungoperation 2011. Nu har jag fått en tid till Folktandvården den 27 maj, då skall dom göra en första titt. Egentligen så var dom från början inte direkt positiva till att ta emot mig som patient eftersom jag inte varit patient hos dom på länge, men det är ju ändå dom som jag har varit hos senast, så nu hoppas jag på ett bra resultat… Tandläkaren var i alla fall trevlig och tillmötesgående när jag pratade med henne.

I tisdags var jag så inne på Vårdcentralen och tog mitt PK-prov och det låg bättre än förra gången och det kändes ju skönt. Ler

Så långt var allt bra, men sedan i onsdags så märkte jag att jag har fått en stor svullnad på mitt vänstra lår (i det benet som jag har min medfödda sjukdom klippel-trenaunays syndrom). Svullnaden har sedan ökat lite dag för dag och igår när jag visade det här för familjen så tyckte alla att jag skulle ringa 1177, så det gjorde jag och sköterskan där tyckte att jag skulle åka in till Dagakuten i Karlshamn eftersom jag har så mycket andra sjukdomar i bagaget…

Tony och jag åkte in till Akuten och där blev det 4 timmars väntan innan jag fick något svar. Jag vet fortfarande inte vad det är, men om man känner på svullnaden som är ett ganska stort avgränsat mjukt område (men i det här området) så känns det en massa blodkärl med knutor (ungefär som stora åderbråck). Till att börja med fick jag en medicinläkare som sedan i sin tur konsulterade en kirurgläkare, han tittade och kände på svullnaden, men visste ju inte heller vad det var, han tyckte i alla fall att det skulle utredas vidare, nu skall dom imorgon ringa från Röntgen så att jag får en tid till Ultraljudsundersökning med duplex-teknik. Eftersom Akuten i Karlshamn endast numera är en Dagakutmottagning så kunde dom inte göra denna undersökning på helgen utan dom ringer mig imorgon bitti och så får jag en tid så jag kan åka in på eftermiddagen för denna undersökning. Efter denna väntan på Akuten så var både Tony och jag trötta när vi kom hem… Tony lagade till lite mat till oss och sedan bara slappade vi, det är otroligt vad trött man blir av att göra ingentingBlinkar

Idag har jag i alla fall orkat ta itu med tvätten, jag har tvättat en del som nu skall hängas ut och sedan skall jag köra minst en maskin till idag och fixa lite annat härinne. Tony har varit ute och fixat lite i trädgården. Jag var också ute i trädgården, gick en runda och fotade lite, men vinden var kall så det blev ingen lång stund ute. Vi har tagit upp köttfärs ur frysen nu så ikväll blir det köttfärssås och spagetti till middag.

Önskar Er alla en fortsatt

fin söndag Rött hjärta

1620946_632411573509868_6004839263574732507_n

Ta väl hand om Er och

varandra

20140504_125450

kramgr_52fe34ba88e59d66a0f798ee1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar