onsdag 9 april 2014

Kvällens blogg!

PAJAMAMOUSE-DA-HOWDY
Det har regnat blogg_9373och blåst idag, så det blev lite svalt här inne, men nu är det varmt och gott här igen Ler
Det får gärna bli lite varmare så att vi slipper elda så länge till, veden är ju snart slut här. Vi får väl se om vi behöver skaffa lite ved till innan värmen kommer på riktigt.

1484652416_5e75a1a75e_t[4]  1484652416_5e75a1a75e_t[4]

I morse fick jag telefonsamtal från Sjukhustandvården på Landstinget, dom hade fått min remiss som min läkare på Thorax36_17_1[2] hade skickat dit. Det är nämligen så att jag blev av med en framtand när jag opererades 2011 på Karolinska Sjukhuset i Solna och då jag sövdes i flera omgångar. 2zhmyxw[9]
Nu har Sjukhustandvården så långa väntetider så dom ville att jag skulle ringa den tandläkare jag var hos senast, men det är ju flera år sedan jag var hos någon tandläkare, förutom en gång akut för ett par år sedan. Jag ringde i alla fall Folktandvården här i Sölvesborg där jag varit tidigare, men tydligen så har dom något sorts “kösystem”, så hon som jag pratade med visste inte vad hon kunde göra utan nu skall hennes chef ringa mig. Jag behöver ju få tanden återställd och sedan får dom skicka räkningen till Landstinget. Dom har inte ringt idag, så nu får jag väl se om jag blir uppringd imorgon. Hade varit skönt att snart få ordning på detta. Jag kommer vara “skitnervös” sen när jag skall dit, har ju “tandläkarskräck” sedan skoltiden och dessutom är jag jättenervös hur det blir när det kommer att blöda mycket eftersom jag medicinerar med Waran 36_1_10[2]
Nu skall jag ta min kvällsmedicin piller  Pillerburk  innan det är läggdags.7_11_116[3]

Röd rosxx

Jag slutar här för ikväll och önskar alla vänner en god natt sömn blogg_132440  BloggPhoto_72827_135249och att vi hörs igen i morgon!

Yg_(23)
glitterfy9150856T342D36_thumb[2]   !cid_FB81C7AC-B3A5-4DAF-9EAE-0F472CC0A43A[5]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar