söndag 13 april 2014

Palmsöndagen!

jdfkfjfldsf_thumb[2]

Så är det Palmsöndagen 2014. Palmsöndagen är söndagen en vecka före påskdagen och den infaller således alltid på en söndag men på olika datum (15 mars-18 april). Palmsöndagen 2014 infaller alltså i dag söndagen den 13:e april.

jesus-donkey

Söndagen som inleder “stilla veckan” heter Palmsöndagen efter berättelserna i Nya testamentet där det berättas om hur Jesus red i i Jerusalem och möttes av människor som viftade med palmkvistar.

Paskkycklingar_pa_rad_kopiera[4]

Här i Ebbalycke tittar solen fram emellanåt mellan molnen, det blåser ganska mycket och ibland ser det ut som om regnet skulle komma, enligt väderprognoserna jag hörde igår så skulle det ju kunna bli lite regnskurar idag.

Idag låg jag ganska länge, så nu har Tony och jag ätit “Brunch” med äggmackor m.m.
liljor_1206006790_8026142[5]

Solatt00010111_34598214

Sol, lys milt på
mörk, förvriden krona!
Du skall lösa krampen
och försona.
Sol, var inte hård
mot tomma grenar.
Håna inte, du som
blomning menar.
1178320r4pisom7a4_30160027
Knutna händer
skall du sakta tvinga:
Kropp, som plågas,
skall ditt ljus bevinga.
Formen, tvånget, tyngden
är det bittra.
Låt till jord som blommar,
allt förvittra!
- Arne Nyman -

Nu skall jag sitta här vid datorn en liten stund till och kolla lite tidningar, bloggar och så Facebook också naturligtvis, sen får jag se till att röra på “fläsket” och få något gjort här. Blir väl till att tvätta lite till idag och städa undan lite här.

Önskar Er alla en jättefin

söndag Rött hjärtaRött hjärtaRött hjärta

942769w3s6q8g6yz[2]Nillapreview4345

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar