söndag 11 juli 2010

Söndag efter Killebom!

 1182093q9ltgg7vna  m_f0186706b5894bec9249752ed843bc19
Det blev en runda in till stan igår kväll, dottern, svärsonen, gubben och jag grillade här igår och efter det blev det en runda in till stan för att kolla bl.a Thorleifs på Killebom, klockan blev 23.00 innan vi kom iväg, men Thorleifs skulle ju spela till kl. 01.00 så vi fick se och höra lite av dom i alla fall, det blev också en runda ner till hamnen för att lyssna på Sméns  baglomma. Jag gillar den här gruppen, men jag tyckte musiken var alltför hög, det gick ju inte att höra vad dom sjöng.  Egentligen kunde jag lika gärna skippat Killebom igår kväll, för så där jättebra var det inte, det är faktiskt bättre att lyssna på musiken hemma och med allt folk som trängs så kan man faktiskt inte se så mycket heller.
bloggOrPage_089766962_203817 bluebirdhouse

Idag har gubben och jag tagit det lugnt emellan städning och tvätt, håller fortfarande på att tvätta en del, skall försöka köra några maskiner till under kvällen, vi har städat ut en del från en klädkammare och några skåp så jag håller på att tvätta upp en del av det som har legat länge i skåpen, känns skönt att lägga in det nu igen, när det luktar rent och fräscht.

hotsunshine basket

Lite senare ikväll skall gubben och jag sitta ute på altanen, vi har tänkt oss att grilla lite, och äta en grönsallad till detta samtidigt som vi skall följa finalen i fotbolls-VM,  just nu är det ändå alldeles för varmt att sitta på altanen, men om ett par timmar så blir det gött där ute.

2rly8gi

Här lägger jag ut en fin sommardikt!

Sommarljuset2wqfpdk990

Du underbara sommardag,
som med ditt ljus mig fyller!
Den mjuka stigen vandrar jag
bland vilda rosors myller.
Här glimmar sjö i branta djup
och speglar häll och grenar,
och getter högt på bergets stup
gå tyst bland mörka enar.
Bestråla, ljus, det minsta snår,
som dina marker smycka!
Från dig jag kom, mot dig jag går,
bevingad utav lycka. 
- Verner von Heidenstam -

nice 
Nu vill jag avsluta dagens blogg, med att önska Er alla en fin söndagskväll.
toolkj        2690885y4x077o2oq 
2388315u07alox0mw Nillanalle22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar