torsdag 1 juli 2010

Juli

   926662jz7khtkdjq 499261l0qetzwb7j
Så var första halvlek av året avklarad och nu går vi in i juli månad. För min del har inte den första halvleken varit så bra, den har faktiskt varit helsjuk, men snart hoppas jag att det skall bli bättre. Just nu håller jag på att försöka få tag på en arbetsterapeut som kan hjälpa mig med ett lån av en rullstol under sommaren. I måndags ringde jag till Vårdcentralen här i Sölvesborg eftersom jag trodde att Arbetsterapin fortfarande fanns där, men tydligen sitter arbetsterapeuterna numera i Mjällby så jag fick ett direktnummer dit som jag ringde i går på deras telefontid, men då har jag tydligen fått fel telefonnummer, detta gick också till Vårdcentralen, men sköterskan som svarade inne på Vårdcentralen skulle försöka få tag på rätt person som kunde ringa upp mig, idag har jag fortfarande inte blivit uppringd varken av någon arbetsterapeut eller av sköterskan från Vårdcentralen, så nu börjar jag bli irriterad, 
sköterskan kunde väl ha hört av sig till mig om hon inte hade fått tag på någon som skulle ringa mig, för då kunde jag ju själv ringt på deras telefontid i morse. Nu börjar det bli ont om tid om jag skall få någon rullstol till nästa vecka, tänkte ju att jag också kunde komma ut lite, hade varit kul att kunna besöka Killebomfestivalen här i stan, men utan rullstol så sitter jag nog fast här hemma. Nu skall gubben köra upp till Mjällby idag för att se om han kan träffa någon arbetsterapeut personligen, så att det här kan bli fixat så fort som möjligt.
1381060rnezxyu5nd  Yorkie_With_Rose_Blinking_Eyes  
I juli dåsar hela naturenversion-cb2c47149d445a3a06c1ff140ba6cd9c  
Ingenting händer. 
Men för den som lämnar
stranden eller hängmattan
finns mycket att njuta av
– en handfull blåbär,
en klunga knubbiga
kantareller och smultron
på strå….
- ur Stefan Castas “Naturdagbok” -

 00204
  
text_218_thumb
Nilladc 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar