torsdag 15 juli 2010

Miss igen!

l_0412f4dc6b294032abefca71f07ae321
Ja, nu har det blivit fel igen!


Här kommer en ganska lång historia, men jag vill berätta hur det än en gång har blivit fel angående min vård. Igår ringde jag till Medicinmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn för att höra om jag kunde få något telefonnummer till Universitetssjukhuset i Lund, jag tänkte kolla om dom visste hur länge det skulle dröja innan jag kommer att kallas dit, jag trodde ju att det fanns nån typ av väntelista som jag var uppsatt på. När jag ringer Medicinmottagningen så säger hon att remissen är ju skriven för ca 1 månad sedan och så får jag ett telefonnummer till Lund. Det blir ett telefonsamtal till Lund, där dom säger att här finns ingenting noterat på mitt personnummer, nähä, det var ju konstigt, så på kvällen ringer min man till den avdelning i Karlshamn som jag var inlagd på i april, där får han prata med en sköterska som tycker att det ser konstigt ut med remissen, den är skriven den 17 juni, men hon kan ej se om den är skickad, så hon tycker att han skall ringa idag på morgonen för att få prata med någon läkare. Idag har så gubben ringt till avdelningen igen, han fick inte prata med någon läkare, men däremot en läkarsekreterare som då kunde tala om att remissen mycket riktigt var skriven den 17 juni, men sedan har blivit liggande i Karlshamn, och att den skrevs under av läkare igår och skickades till Lund. Ja, det blev en lång historia om detta, men jag vill ha detta skrivet för framtida frågeställningar om min hälsa och om hur mycket sämre jag har blivit på den här tiden, jag vet ju faktiskt inte själv hur pass akut det är, det var ju bl.a det som läkarna i Lund skulle utreda och sedan kalla mig till undersökningar, det enda jag vet är ju att jag mitt tillstånd hade blivit sämre från april när jag skrevs ut från Lasarettet och till den 14 juni när jag gjorde ultraljudet, så min fråga är ju hur mycket mer illa det nu har blivit från juni tills nu. Det känns verkligen både oroligt och frustrerande att inte veta något, och sedan samtidigt känna att jag orkar mindre och mindre.

Så här står vi nu! Vi har blivit tillsagda att ringa sjukhuset i Lund under morgondagen, för att få något besked om hur pass lång tid det kan dröja innan jag blir kallad, men jag tror ju nog inte så mycket på att vi redan i morgon kan få något svar, men, men, det är ju värt ett försök i alla fall.
 
Beachpuppies 1510691b4ubf7xxgd

2057145dad1d Nillabutterfli_yellow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar