tisdag 27 april 2010

Har varit uppkopplad under natten!

1 I natt har jag verkligen varit uppkopplad. Igår var gubben och jag i Karlshamn, vi hämtade en 
apparat som jag har varit kopplad till i natt, den här apparaten skall i natt ha mätt hur jag sovit, den skall också ha mätt min syresättning, registrerat min sömn och om jag snarkat mycket.
Ultraljudet som togs på Lasarettet visade att jag hade (pulmonell hypertension), det betyder att jag har för högt blodtryck i lungornas blodkärl och
om jag inte syresätter mig tillräckligt på natten så kan en del av detta höga tryck bero på sömnapné, vi får väl se vad det visar, skulle det däremot visa att jag inte lider av sömnapné så kommer jag troligtvis få genomgå fler utredningar för att se varför jag har det här höga trycket. Idag skall den här apparaten lämnas tillbaka på Lasarettet och sedan skall mätningen avläsas av en läkare på Öronmottagningen. Igår var jag också på
Laboratoriet för att ta mitt PK-prov, detta prov tog jag för att få veckans ordination av Waran. Provet visade i alla fall ett bra värde, ett nytt prov skall jag sedan ta nästa måndag igen.

53068555 vitsippa_82823268

Idag verkar det åter bli en fin vårdag här i Blekinge, skönt med sol och värme, så man till och med kan öppna fönsterna och vädra ut lite, detta utan att det blir jättekallt.
494384e1p6foy9sdNu skall jag äta lite frukost, sedan blir det städ- och tvättdag för mig.

29343
Nilla app_1_285459431620_6667  redrose4

1 kommentar:

  1. Hejsan Nilla!
    Sicket elände å ligga på sjukan så länge. Jag har varit inne å läst men inte orkat skriva.... Hoppas att allt är bättre å att de hittar vad de hittar ska...
    Ännu en katt har försvunnit så nu ska jag leta igen... Många kramar!

    SvaraRadera