fredag 26 februari 2010

Töväder!

2073209hwlfwjlrwa Nu får vi hoppas att det mesta av snön försvinner, här är i alla fall töväder nu och enligt metrologens prognos, så skall det kunna bli upp mot 4-5 + idag. Det skall bli skönt om vi kan skotta fram släpet, vi hade behövt köra iväg med en del grejer till soptippen, Christian har också en soffa som han skall köra upp till grannens pojk.

329893sleqnf3cet

Igår körde Tony, jag och Christian in till stan vid middagstid, vi skjutsade Christians kompis till tåget, därefter blev det en runda till Kristianstad för att kolla in utförsäljning på “Kupan”, Röda Korsets second-hand affär, dom hade börjat utförsäljningen dagen innan så det fanns inte så mycket att fynda, de riktiga fynden försvinner ju ganska snabbt när det är halva priset på allt. Sedan blev det en det en runda till Apoteket, hade en del medicin att hämta ut, det blev även en runda till Biltema, gubben behövde köpa nya vindrutetorkare till vår bil. På hemvägen stannade vi till i Bromölla för att handla lite på Maxi, vi var även inne i en Second-Hand affär för att kolla lite där och jag köpte några böcker.

329893sleqnf3cet

När vi kom hem började gubben och jag att städa undan lite i källaren, slängde lite gamla grejer och sorterade en del tvätt, som jag skall tvätta idag. Christian körde ner till sin storasyster Anette och hennes sambo, där har han övernattat, troligtvis passar han Skorpan idag eftersom Anette och Christer skall på begravning i Gammalstorps kyrka, idag begravs deras granne som dog för några veckor sedan.

1808461ip28conhdz Nu skall jag faktiskt dricka mitt första 1370758t2un0q5qua kaffe för dagen och efter det blir det till att fortsätta med tvätten!
1123662c44okxhere glitteryourway-6b64cb5a  1454583ng4euc3mnl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar