fredag 5 februari 2010

The Playtones sålde guld!

1643361264175016 The Playtones (vinnarna av Dansbandskampen) släppte i onsdags sitt album som heter “Rock ´n´ Roll Dance Party”, denna skiva köpte jag naturligtvis, en jättebra skiva som kommer att spelas mycket här hemma. The Playtones förärades en guldskiva för sitt album, denna guldskiva överlämnades under direktsändningen av TV4:s Nyhetsmorgon i onsdags. Tala om att vara populära och att ha sålt guld, alltså över 20 000 exemplar redan innan skivan släpps ute i butikerna, det är stort, och till dessa underbara killar, vill jag skicka en hälsning och önska dem “lycka till i framtiden”!

2322441263248564
Tiny-Pink-Glitter-HeartTiny-Pink-Glitter-HeartTiny-Pink-Glitter-HeartTiny-Pink-Glitter-HeartTiny-Pink-Glitter-HeartTiny-Pink-Glitter-HeartTiny-Pink-Glitter-HeartTiny-Pink-Glitter-Heart 


PICT4089xxxxxxxxxxxxx
2322441263248564
Tiny-Pink-Glitter-Heart Tiny-Pink-Glitter-Heart Tiny-Pink-Glitter-Heart Tiny-Pink-Glitter-Heart Tiny-Pink-Glitter-Heart Tiny-Pink-Glitter-Heart Tiny-Pink-Glitter-Heart 

Den här veckan har varit ganska jobbig, har sovit dåligt på nätterna, är trött och hängig, men det hjälper inte att gnälla, inget blir bättre av det, tvärtom. Positivt tycker jag det är att det är plusgrader nu igen, tycker inte om den kalla väderleken som har varit den här vintern. Jag är också jätteglad för mina vinterkängor som jag igår var och hämtade på ortopedtekniska på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag hade ju tidigare fått en rekvisition från min läkare här i Sölvesborg, har varit på ortopedtekniska en gång innan för att kolla vilka kängor som jag skulle ha, sedan har dom gjort förhöjning på den högra, eftersom mitt högra ben är kortare än det vänstra, sedan har dom gjort lite andra korrigeringar eftersom den vänstra foten är tjock på grund av min sjukdom. Jättefina blev dom i alla fall, och jag tycker inte att man kan se att det är specialskor.

2617109ksnk7tu4fi

I onsdags var jag också på sjukhuset i Karlshamn, då var det dags för ultraljud av hjärtat, spirometriprov och arbets-EKG, nu skall dessa provsvar skickas vidare till en hjärtläkare för en första bedömning och sen vidare till den läkare som jag hade kontakt med när jag var inlagd några dagar innan jul, så efter det blir jag antagligen kallad till honom för besök, men den här killen som gjorde undersökningarna kunde se att jag hade högt tryck i lungornas blodkärl och att min lungkapacitet var nedsatt, enligt honom så har jag ca 60-65 % lungkapacitet och antagligen är det detta som gör att jag inte orkar göra så mycket innan jag blir andfådd, tydligen kan också det här höga trycket i lungornas blodkärl göra att man blir andfådd. Jag gjorde också ett arbets-EKG och då skulle jag cykla, när jag hade cyklat ca 2 minuter så var jag jätteandfådd och orkade inte mer, då var min puls ca 130.

 367462s9ezmd9qex 367462s9ezmd9qex

891797ofhb1zntkw

Ikväll tar gubben och jag det lugnt, sitter här, lyssnar på go´ musik, surfar runt på internet, Facebook m,m.

2684837m80cljcihb
Vill passa på att önska alla vänner där ute i Cyberrymden en trevlig fredagskväll och fortsatt fin helg framöver.

1716847tammn9116v

Ta väl hand om Er och

varandra!  

2651211gaif8koh5w 849660h89hk6x9fg

1462814lpc6d94umy214968g6ftn82q6vNilla

1 kommentar:

  1. Tack snälla, rara Nilla för ditt goa brev till mig. Jag förstår verkligen att du måste ha haft det jobbigt under dina uppväxtår. När jag hör det så förstår jag hur bortskämd jag är som är uppvuxen i ett kristet hem där kärleken rådde.
    Jag tycker att det skulle vara roligt att få träffa dig någon gång. Kanske i så fall till sommaren i samband med att vi åker till våra vänner i Bromölla, eller vad säger du?
    Nu måste vi åka iväg till byn, mannen kallar, men jag önskar dig/er en skön och lugn helg!
    Stor varm kram från livsnjutare,

    SvaraRadera