torsdag 18 februari 2010

Snöoväder och Radio Blekinge!

alex14_57343364
Nu är gubben och jag hemma igen, vi har varit inne i stan, tankat bilen och postat Tradera-vinster och efter det körde vi ut till Mjällby för att handla, men jag kan ju säga det att om det inte är alldeles nödvändigt att ge sig ut på vägarna, så råder jag Er till att stanna hemma. Här i Blekinge är det ikväll utfärdigt en klass 1-varning vad gäller det här snöovädret, det snöar och blåser, efter vad metrologerna har sagt så kommer det att snöa hela kvällen och natten, kanske till och med en bit in på morgonen.

glitterdevider03b_thumb 

Nu till något helt annat, idag hade Radio Blekinge ett program som gällde en undersökning om hur patienterna har upplevt sitt senaste besök på framför allt vårdcentralerna. Denna
undersökning är gjord av Sveriges Kommuner och Landsting, (SKL) och enligt denna så skulle Blekinge ligga bland de främsta i landet. Radio Blekinge efterlyste synpunkter från lyssnarna, antingen via telefon eller mail, min man mailade in till radion, men inget togs upp i programmet, den enda som kom till tals i det här programmet var Primärvårdens chef i Blekinge, lite synd eftersom programmet då bara fick fram en sida av den här undersökningen och att det känns som att det hela blev lite vinklat.  Positivt är i alla fall att nu har nyhetschefen på Radio Blekinge hört av sig, då är kanske inte sista ordet sagt om den här undersökningen och om mina/våra synpunkter på vården här i Blekinge. Landstinget Blekinge och Primärvården här i länet bör nog inte slå sig för bröstet och tro att allt är perfekt, enligt mig så finns det mycket som inte alls är så bra som undersökningen visar.

MOUSEPHONEDAThankYou-vi

En liten dikt till att avsluta med!

En riktig vän är någon som bryr sig om och aldrig sviker.

En riktig vän är någon som man kan skratta och vara tyst tillsammans med.

En riktig vän är någon man kan lita på.

En riktig vän är någon som lyssnar och tröstar.

En riktig vän är någon som tycker om mig väldigt mycket och jag den.

En riktig vän är någon som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.

1794182ksjqqt93t4
 

 

glitterfy0045319T470D30 rosa

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren :) Kul att du gillar min blogg och jätte roligt att du skrev så jag hittade din :)
    Recepten är ju inte bara "mina" utan de som jag prövar och gillar... tycker det är kul med att laga nya maträtter, men jag tror familjen gillar det mer ...hehe.
    Blir mycket nytt och spännande!
    Ha en fin kväll, nu ska jag kika runt på din blogg!
    Kram

    SvaraRadera