söndag 4 april 2010

Påskafton i Gillesnäs!

8
Igår hade jag en underbart fin och avkopplande Påskafton på Blankatorpet som är mitt föräldrahem. Blankatorpet ligger naturskönt uppe i Gillesnäs vid sjön Raslången och här bor min syster och hennes man, igår vid middagstid så körde, gubben, jag, sonen, dottern och svärsonen upp till dem för att tillbringa vår Påskafton, det var en trevlig och avkopplande fin dag med massor av god mat och trevligt sällskap, på plats var också min andra systers son och det var kul att träffa honom igen. Igår var det toppenväder, vackert vårväder med strålande sol, men idag är det mulet och regnigt här, verkligen det man brukar kalla “Aprilväder”. Igår kom vi faktiskt också ihåg att ta med kameran, det brukar vi ju alltid glömma, men igår blev det lite fotograferat så jag lägger ut lite bilder här på bloggen.
Enbuskar När jag ser detta foto så tänker jag på den här fina dikten av Harry Martinson!

ENBUSKEN.

Tyst står han vid stenen,
enig med ljungen.
ENBUSKEN6
Bland stickbarren
sitta bären svärmvis
som uppfångade hagelskott.

På honom biter ingenting.
Han brukar borsta nordanvinden.
Hans kvistar är sega som senor.
Med det kargaste härdar han ut,
men doftar ändå,
har ändå behag.

Åt gravar och golv gav han ris,
och gott öl bryggde han
där han stod,
stark och vänlig
klämd mellan gråa stenar i Thule.

2744959l3phtdh2xx
PICT0016 Utsikt från trädgården utöver sjön Raslången!
PICT0040 De söta lammen som är 1 vecka gamla!
 Katt1
Min systers söta katt “Smalis”.
Skorpan1 version-ea7a90c40396cdf771687caae252be96
Skorpan var naturligtvis också med uppe i Gillesnäs.
 
1796809i4w40gxlm5

z4bb6451030e30 70

2 kommentarer:

  1. Hej Nllla!
    Måste titta in till dig för att se hur du har det. Så fina bilder du har satt in här.Är det din egna djur?
    Vädret har ju inte varit det bästa, förutom påskafton, då var det ganska fint, men sen har det varit kallt.
    Jag önskar dig allt gott!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej Nilla

    Det var morsomt at læse om jeres påsk. Vi bor på Bommaretorpet og var også der i påsken. Vi hilser tit på din søster og hendes mand. De er flinke at se lidt efter torpet, når vi er i København.
    Det er det skønneste sted på jorden.

    Hilsen
    Hanne og Bo

    SvaraRadera